Nagy-Britannia legnagyobb tőzsdén jegyzett ruházati kiskereskedelmi cége, a Marks & Spencer bejelentette, hogy befejeződött a per una női divatmárka felvásárlása. Annak tervező-tulajdonosát, George Daviest azonban megtartotta a cég.
A 125 millió font (223 millió dollár) értékű vásárlás része annak a stratégiának, amelyet az M&S vezérigazgatója, a milliárdos Philip Green által indított 9 milliárd dolláros vételi ajánlat kivédése érdekében szerződtetett Stuart Rose hirdetett meg.
A kiskereskedelmi cég éles harcot folytat az igényes vásárlók visszahódítása érdekében, miközben olyan cégekkel kell megküzdenie a piacon, mint a Next, amely nevét 1982-ben éppen Daviestől kapta.
Az M&S 170 boltjában azóta találhatóak meg a per una termékei, mióta Davies 2001-ben erre a célra egy modellsorozatot tervezett. A felvásárlással az M&S pozíciói biztonságosabbá válnak, és a márka teljes bevételéhez hozzájuthat - mondta el a cég szóvivője.
A kapcsolat az M&S és Davies között egyike a társaság utóbbi időben elért csekély számú sikertörténetének, hiszen a vállalat 1997 óta sokat vesztett piaci részesedéséből. A per una éves hozama évi 250 millió font felett alakulhat, ami az M&S női ruházati bevételeinek több mint 15 százaléka.
Mint ismert, Davies megváltoztatta a brit divat térképét. A Next 1982-es bevezetése után elsőként ismerte el, hogy a szupermarketekben is lehetséges divattermékek eladása: 1990-ben az Asda számára bevezették a rendkívül sikeres George márkát.
(MTI)
125 millió fontért vásárolt divatmárkát a Marks and Spencer
Nagy-Britannia legnagyobb tőzsdén jegyzett ruházati kiskereskedelmi cége, a Marks and Spencer bejelentette, hogy befejeződött a per una női divatmárka felvásárlása. Annak tervező-tulajdonosát, George Daviest azonban megtartotta a cég.