A stratégiai szövetség nemcsak az indiai és a kínai piacon hozhat nagy előretörést a két autógyár számára, hanem a VW még közelebb kerül ahhoz a céljához is, hogy a Toyotát maga mögé utasítva a világ legnagyobb autógyártója legyen.
A szövetség kiterjed a fejlesztésre, a termelésre és az értékesítésre egyaránt, sőt a japánok azt is vállalták, hogy a Volkswagentől a részesedésért kapott összeg feléért VW-részvényeket fognak vásárolni.
Mindamellett megmarad mindkét vállalat önállósága, a Suzuki nem lesz a VW tizenegyedik márkája - amint az a nemrégiben lezárult Porsche-vásárlás esetében megtörtént. A két vállalat egyszerűen ki akarja használni az együttműködés szorosabbra fűzésében rejlő lehetőségeket. A japánok elsősorban a VW-nek a hibrid és az elektromos autók gyártása során szerzett tapasztalatai, illetve dízel technológiája iránt érdeklődnek.
Alig néhány napja a francia PSA Peugeot Citroen kezdett tárgyalásokat a japán Mitsubishi Motors autógyárral együttműködésük elmélyítéséről, ami lapértesülések szerint akár azt is jelentheti, hogy a Peugeot Citroen 30-50 százalékos részesedést vásárol a japán autógyárban.
MTI/Menedzsment Fórum