3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

25 éve Frankfurtban mutatkozott be az Opel Calibra, amely még a 2000-es években is meghatározó eleme volt a hazai utcaképnek, sokszor kevésbé ízléses optikai átalakításokat elszenvedve.

Az Opel 25 éve, az 1989-es frankfurti Motor Show-n mutatta be a korábbi Manta, GT és Monza utódjának szánt Calibrát. A mostanra avítt forma, akkoriban elég nagyot durrant, pont elég nagyot, hogy még a gyártás leállását követően is vigye lendület a kocsit a használtpiacon, többek között Magyarországon is.

A Calibra sikeréhez vélhetően az is hozzájárult, hogy kupé létére nem kényszerítette tulajdonosait túl sok kompromisszum megkötésére. 4 ember elfért benne, a csomagterét hatalmasra lehetett nyitni, és ha szükség volt rá, az üléseket lehajtva majdnem egy köbméter raktér is a rendelkezésre állt. A gyár közleménye szerint a legkisebb motorral szerelt változat 7,7 literrel is beérte 100 kilométeren, bár az kérdéses, hogy a sportkocsi vásárlói körében ez mennyire felelt meg a valóságnak.

A Vectra „A”-val közeli rokonságban álló kocsi légellenállási együtthatója a legjobb volt az akkori sorozatgyártású autók között.

Az 1990-es bemutatkozáskor kétféle motorral jelent meg a Calibra. A belépőt a kétliteres 115 lóerős blokk jelentette, nagyobb testvére pedig 150 lovas teljesítmény leadására volt képes. Mindkét kivitelhez választható volt az összkerékhajtás is. Később ezeknél komolyabb erőforrásokat is piacra dobott a rüsselsheimi gyár. A csúcsot az 1992 márciusában debütáló turbó jelentette 204 lóerővel, kizárólag 4 kerék hajtással, hat sebességes váltóval. Később megjelent Keke Rosberg autóversenyző nevével fémjelzett 170 lóerős V6-os Calibra. A gyártás végéhez közeledve az Opel még kiadott egy limitált szériás darabot, amit 136 lóerős motorral is lehetett kérni.

Kattintásra galéria nyílik!

A típus gyártása 1997 augusztusában állt le, 7 év alatt 238 647 kocsit adtak el világszerte. A kocsi legnagyobb piacai Németország, Nagy-Britannia, Olaszország, Spanyolország és Franciaország voltak. A legtöbbet a 115 lóerős kis motorral szerelt változatból adták el, amelyet a 150 lovas követett.

A magyar használtpiacon található Calibrák többsége a 300-500 ezer forintos árkategóriában mozog. A német piacon, ahogy azt az ilyen korú autóknál megszokhattuk, elég tág tartományban mozognak az árak, a párszáz eurótól egészen a horribilis magasságokig. A csúcsot egy sorszámozott utolsó kiadású Calibra tartja, amelyért 20 ezer eurót (6,3 millió forint) kér a tulajdonos.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!