Akik Vincze Ottó vagy Méhes Gábor jól megszokott hangjára akarták élvezni a kedd esti BL-derbit, azoknak csalódniuk kellett. Az új koncepció értelmében ugyanis nincs stúdióbeszélgetés a mérkőzések előtt és után, Hajdú B. István mellé pedig Kadlecsek Krisztiánt ültette a TV2 Méhes Gábor helyére.
Az mfor.hu természetesen megkereste a csatornát, hogy megtudjon valamit a változtatás hátteréről, a TV2 sajtóosztálya azonban csak egy szűkszavú válaszban annyit árult el, hogy "az új évadhoz ezt a megoldást választotta az adó". A Bajnokok Ligája esetében azonban ez az indoklás talán nyáron lett volna logikusabb a fociszezon végén, így kicsit furcsának tűnik a helyzet.
A csatorna minden bizonnyal tud spórolni azon, ha kevesebb embert kell fizetnie, nem kell a stúdiót használnia a meccsek alatt. Lassan talán azt is megérjük, hogy a költségoptimalizálás jegyében a TV2 kommentátorai sem fognak a helyszínről jelentkezni, hanem egy budapesti stúdióból követik az eseményeket.
2009 áprilisában jelentették be, hogy három éven keresztül a TV2-n lesznek láthatók a Bajnokok Ligája meccsei, akkor a hírek szerint az MTV elől happolták el a jogokat azzal, hogy rájuk ígértek. Azóta a nézettségi adatok nem feltétlenül indokolták a döntést, talán ennek köszönhető a mostani átszervezés.
A tavalyi futballszezonban egyébként még sokan irigyelték a TV2-t a Bajnokok Ligája miatt, hiszen tizenöt év után először jutott el magyar csapat is a legjobb 32 közé a csoportkörbe, és arra lehetett számítani, hogy a DVSC meccsei majd hozzák a nézőket is. A számok azonban már akkor sem igazolták ezt a felfokozott várakozást, pedig az első mérkőzés után a csatorna még azzal dicsekedett, hogy minden reklámfelületet sikerült értékesítenie.
Azt már akkor is elismerték, hogy a BL prémium márka, és megtérülését nehezen lehetne egy szezonra vagy akár egy meccsre lebontani, sőt azt sem lehet kijelenteni, hogy a sorozat önmagában képes a megtérülésre, ám a TV2-nek az a koncepciója, hogy a műsorral szélesíti a nézőréteget.
A Debrecen európai menetelése általában 400-500 ezer körüli nézőt hozott az érintett meccseknek kéthetente kedden, a reklámozók számára fontos 18-49-es korosztályban. A konkurens RTL Klub azonban már akkor is rendre elvitte a kedd estéket. Az idei szezonban ez a helyzet csak romlott a TV2 szempontjából, hiszen az adott hét "csúcsrangadója" csak elvétve tudott bekerülni az ötven legnézettebb műsor közé a 18-49 évesek körében. Az őszi időszakban (egy csúcsrangadótól eltekintve) a közönségarány rendre 15 százalék alatt maradt, ami az AGB adatai szerint 300 ezernél kevesebb nézőt jelent.
A csatorna számára a tavaszi, egyenes kieséses szakasz ugyan adhat okot némi reményre, ám a keddi Milan-Tottenham meccs nézettsége sem érte el a csatorna főműsoridős átlagát. A BL-meccs 16 százalékos közönségarányt ért el, miközben a nagy csinadrattával beharangozott - ám elég gyengécske - Casino 34 százalékos SHR-t ért el.
mfor.hu