3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Aki folyamatosan nyomon követi a labdarúgó Bajnokok Ligája közvetítéseit a TV2-n, annak a héten feltűnhetett némi változás: nincs stúdióbeszélgetés és az egyik kommentátort is lecserélték. A hivatalos indoklás szerint "ezt a megoldást választotta az új évadhoz a csatorna", az őszi nézettségi adatokat látva mondjuk nem is csoda, ha spórolni akarnak a műsoron.

Akik Vincze Ottó vagy Méhes Gábor jól megszokott hangjára akarták élvezni a kedd esti BL-derbit, azoknak csalódniuk kellett. Az új koncepció értelmében ugyanis nincs stúdióbeszélgetés a mérkőzések előtt és után, Hajdú B. István mellé pedig Kadlecsek Krisztiánt ültette a TV2 Méhes Gábor helyére.

Az mfor.hu természetesen megkereste a csatornát, hogy megtudjon valamit a változtatás hátteréről, a TV2 sajtóosztálya azonban csak egy szűkszavú válaszban annyit árult el, hogy "az új évadhoz ezt a megoldást választotta az adó". A Bajnokok Ligája esetében azonban ez az indoklás talán nyáron lett volna logikusabb a fociszezon végén, így kicsit furcsának tűnik a helyzet.

A csatorna minden bizonnyal tud spórolni azon, ha kevesebb embert kell fizetnie, nem kell a stúdiót használnia a meccsek alatt. Lassan talán azt is megérjük, hogy a költségoptimalizálás jegyében a TV2 kommentátorai sem fognak a helyszínről jelentkezni, hanem egy budapesti stúdióból követik az eseményeket.  

2009 áprilisában jelentették be, hogy három éven keresztül a TV2-n lesznek láthatók a Bajnokok Ligája meccsei, akkor a hírek szerint az MTV elől happolták el a jogokat azzal, hogy rájuk ígértek. Azóta a nézettségi adatok nem feltétlenül indokolták a döntést, talán ennek köszönhető a mostani átszervezés.

A tavalyi futballszezonban egyébként még sokan irigyelték a TV2-t a Bajnokok Ligája miatt, hiszen tizenöt év után először jutott el magyar csapat is a legjobb 32 közé a csoportkörbe, és arra lehetett számítani, hogy a DVSC meccsei majd hozzák a nézőket is. A számok azonban már akkor sem igazolták ezt a felfokozott várakozást, pedig az első mérkőzés után a csatorna még azzal dicsekedett, hogy minden reklámfelületet sikerült értékesítenie.

Azt már akkor is elismerték, hogy a BL prémium márka, és megtérülését nehezen lehetne egy szezonra vagy akár egy meccsre lebontani, sőt azt sem lehet kijelenteni, hogy a sorozat önmagában képes a megtérülésre, ám a TV2-nek az a koncepciója, hogy a műsorral szélesíti a nézőréteget.

A Debrecen európai menetelése általában 400-500 ezer körüli nézőt hozott az érintett meccseknek kéthetente kedden, a reklámozók számára fontos 18-49-es korosztályban. A konkurens RTL Klub azonban már akkor is rendre elvitte a kedd estéket. Az idei szezonban ez a helyzet csak romlott a TV2 szempontjából, hiszen az adott hét "csúcsrangadója" csak elvétve tudott bekerülni az ötven legnézettebb műsor közé a 18-49 évesek körében. Az őszi időszakban (egy csúcsrangadótól eltekintve) a közönségarány rendre 15 százalék alatt maradt, ami az AGB adatai szerint 300 ezernél kevesebb nézőt jelent.

A csatorna számára a tavaszi, egyenes kieséses szakasz ugyan adhat okot némi reményre, ám a keddi Milan-Tottenham meccs nézettsége sem érte el a csatorna főműsoridős átlagát. A BL-meccs 16 százalékos közönségarányt ért el, miközben a nagy csinadrattával beharangozott - ám elég gyengécske - Casino 34 százalékos SHR-t ért el.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!