A varázslótanonc nem csak a mesében, az üzletben is jól megállja a helyét: legkevesebb egy tucat cég állíthatja magáról, hogy Harry Potter az elmúlt évben valamilyen módon befolyásolta üzleti eredményeit, írja a Forbes.
A Scholastic, J. K. Rowling amerikai kiadója 2004 második felében "csak" 547 millió dolláros bevétellel számolhatott, 26 százalékkal kevesebbel, mint egy évvel korábban. Az ok szó szerint prózai: a Harry Potter sorozat legutóbbi darabja, a Főnix rendje még 2003-ban jelent meg. Bevételcsökkenést volt kénytelen elkönyvelni a Time Warner, a filmes és kereskedelmi jogok birtokosa is.
A játékgyártó Mattel és a videojátékokat forgalmazó Electronics Arts vezetői ezzel szemben elégedetten dörzsölhették tenyerüket: a Harry Potter rajongók olvasnivaló híján az ő termékeikkel vigasztalták magukat. A helyzetből az Amazon.com, a világ legnagyobb online könyváruháza is profitált, világszerte több százezer előrendelést vett fel a sorozat készülő hatodik darabjára, amely Harry Potter és a félvér herceg címmel várhatóan idén júliusban jelenik majd meg.
Harry Potter mára önálló branddé nőtte ki magát, amelynek értéke a Forbes magazin számításai szerint körülbelül egymilliárd dollár, és tartalékai még mindig vannak. A színházak novembertől játsszák majd a Harry Potter és a tűz serlege című darabot. A sorozat hatodik részét már most is óriási várakozás előzi meg; amikor J. K. Rowling írónő decemberben röviden ismertette a tartalmát, azonnal a legkeresettebb könyvek közé került az Amazon.com előrendelési listáján, és pozícióját azóta is folyamatosan tartja.
Menedzsment Fórum
A Harry Potter milliárdos branddé nőtte ki magát
A varázslótanonc nem csak a mesében, az üzletben is jól megállja a helyét: legkevesebb egy tucat cég állíthatja magáról, hogy Harry Potter az elmúlt évben valamilyen módon befolyásolta üzleti eredményeit, írja a Forbes.