Időközben a tenderen nyertesnek kihirdetett Stadler legnagyobb magyarországi alvállalkozója, a Ganz Transelektro is megszólalt az ügyben. A cég tudomásul veszi a KDb döntését, mivel szerintük ilyen nagyságrendű pályázatnál szokványos, hogy a vesztes fél jogorvoslati kérelemmel fordul a bizottsághoz, derül ki a társaság lapunkhoz eljuttatott közleményéből.
A Ganz mindazonáltal leszögezi: a MÁV tenderben igényelt paraméterek szerinti, műszakilag legjobb és leggazdaságosabb ajánlatot a Stadler AG adta be. A pályázatban szereplő FLIRT vonat megadott paraméterei mindenben megfelelnek a valóságnak, áll a közleményben. A cég az eredményhirdetést követően úgy nyilatkozott, hogy 2006 márciusára vállalja az első elővárosi vonatok üzembe helyezését.
Mint ismert, a MÁV Rt. március 18-án a Stadler-Ganz Transelektro konzorciumot hirdette ki az összességében mintegy 130 milliárd forint értékű, 30 plusz 30 villamos motorvonat szállítására és karbantartására kiírt kétfordulós pályázat nyerteseként. A tenderre az előminősítést követően négy pályázó, az Alstom, a Bombardier, a Siemens és a Ganz Transelektro-Stadler adott be ajánlatot.
MTI/Menedzsment Fórum
A MÁV nem lát problémát a tender-ügyben
A MÁV Rt. továbbra is szabályosnak és törvényesnek tartja a 30 plusz 30 motorvonat vásárlására vonatkozó közbeszerzési eljárását. A Ganz Transelektro kitart álláspontja mellett, miszerint valós paramétereket adott meg, a Közbeszerzési Döntőbizottság viszont megtiltotta a szerződés aláírását.