3p

A korábbi évek sikeres autóipari pályázatai után a remények szerint a kecskeméti Mercedes-gyár építésénél is beszállító lehet a Zala megyei Csesztregen működő Femat Hungária Kft. - mondta el csütörtökön a gép- és acélszerkezeteket gyártó társaság ügyvezetője.

Takács László kifejtette: több olyan céggel is kapcsolatban állnak, amely valószínűleg elnyeri az autógyár technológiai berendezéseire szóló pályázatokat, ezért bíznak abban, hogy a zalai cég az általa gyártott szállítópályákkal részese lehet a beruházásnak. A Mercedes-szel - akárcsak más autóipari céggel -  nem újkeletű a kapcsolatuk, a márka németországi, Sindelfingenben és Rastattban működő gyárainak alsópályás és függő szállítórendszereit is Csesztregen készítették. Ezeknél a technológiaváltás miatt most szintén újabb megrendelésre számítanak.

A teljes egészében osztrák magántulajdonban lévő Femat Kecskemétről és a két németországi gyárból összesen több millió eurós nagyságrendű megrendelést kaphat, ha részese lehet a munkálatoknak.

Takács László hangsúlyozta: mivel sokszor kerül hullámvölgybe az ágazat, a zalai cég termékeit évek óta más területeken is értékesítik. Flexibilis gyártási hátterüknek köszönhetően a fémmegmunkálástól a szerelésen át a festésig mindent el tudnak végezni a 160 embert foglalkoztató zalai üzemben.

Míg korábban az autóipari megrendelések a cég árbevételének mintegy kétharmadát adták, addig az utóbbi években az építőipari és bányászati technológiák kerültek előtérbe. Rakodógépeket, felületkezelő berendezéseket, valamint ércbányászathoz zúzó- és szállítópályákat is készítenek, utóbbiak az autóipar visszaesése miatt mentőövet jelentettek a cégnek.

Az 1995-ben alapított, 52,7 millió forintos jegyzett tőkéjű Femat Hungária a megrendeléseinek több mint 80 százalékát külföldön, elsősorban Németországban és Ausztriában értékesíti, de vevőik révén Afrikától a Közel-Keletig, Oroszországtól Észak-Amerikáig mindenhova eljutnak gyártmányaik. 2008-ban például négymillió eurós megrendelésük volt a General Motorstól, amely Lipcsében, Szentpéterváron és az amerikai kontinensen üzemelte be a zalai cég termékeit.

Takács László elmondta: 2007-ben 1,8 milliárd forintos bevételt könyveltek el, 2008-ban közel 2,5 milliárdot, míg tavaly 1,373 milliárd volt a bevételük, de 2009-ben is sikerült minimális nyereséget elérniük. A csökkenő megrendelések ellenére nem a leépítést választották, hanem 31 millió forint állami támogatással munkahelymegtartó pályázaton vettek részt, ami hat plusz hat hónapra biztosította a dolgozóik foglalkoztatását.

Idén az első három hónapban még veszteségesen termelt a Femat, áprilistól azonban a piackutatás és az így talált új vevők jóvoltából ugrásszerűen nőtt a megrendelések állománya. Reményeik szerint ebben az évben 5-6 millió eurós bevételre tehetnek szert, a Mercedes hazai és német gyárainak megrendelésétől is függően - közölte az ügyvezető.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!