3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A korábbi évek sikeres autóipari pályázatai után a remények szerint a kecskeméti Mercedes-gyár építésénél is beszállító lehet a Zala megyei Csesztregen működő Femat Hungária Kft. - mondta el csütörtökön a gép- és acélszerkezeteket gyártó társaság ügyvezetője.

Takács László kifejtette: több olyan céggel is kapcsolatban állnak, amely valószínűleg elnyeri az autógyár technológiai berendezéseire szóló pályázatokat, ezért bíznak abban, hogy a zalai cég az általa gyártott szállítópályákkal részese lehet a beruházásnak. A Mercedes-szel - akárcsak más autóipari céggel -  nem újkeletű a kapcsolatuk, a márka németországi, Sindelfingenben és Rastattban működő gyárainak alsópályás és függő szállítórendszereit is Csesztregen készítették. Ezeknél a technológiaváltás miatt most szintén újabb megrendelésre számítanak.

A teljes egészében osztrák magántulajdonban lévő Femat Kecskemétről és a két németországi gyárból összesen több millió eurós nagyságrendű megrendelést kaphat, ha részese lehet a munkálatoknak.

Takács László hangsúlyozta: mivel sokszor kerül hullámvölgybe az ágazat, a zalai cég termékeit évek óta más területeken is értékesítik. Flexibilis gyártási hátterüknek köszönhetően a fémmegmunkálástól a szerelésen át a festésig mindent el tudnak végezni a 160 embert foglalkoztató zalai üzemben.

Míg korábban az autóipari megrendelések a cég árbevételének mintegy kétharmadát adták, addig az utóbbi években az építőipari és bányászati technológiák kerültek előtérbe. Rakodógépeket, felületkezelő berendezéseket, valamint ércbányászathoz zúzó- és szállítópályákat is készítenek, utóbbiak az autóipar visszaesése miatt mentőövet jelentettek a cégnek.

Az 1995-ben alapított, 52,7 millió forintos jegyzett tőkéjű Femat Hungária a megrendeléseinek több mint 80 százalékát külföldön, elsősorban Németországban és Ausztriában értékesíti, de vevőik révén Afrikától a Közel-Keletig, Oroszországtól Észak-Amerikáig mindenhova eljutnak gyártmányaik. 2008-ban például négymillió eurós megrendelésük volt a General Motorstól, amely Lipcsében, Szentpéterváron és az amerikai kontinensen üzemelte be a zalai cég termékeit.

Takács László elmondta: 2007-ben 1,8 milliárd forintos bevételt könyveltek el, 2008-ban közel 2,5 milliárdot, míg tavaly 1,373 milliárd volt a bevételük, de 2009-ben is sikerült minimális nyereséget elérniük. A csökkenő megrendelések ellenére nem a leépítést választották, hanem 31 millió forint állami támogatással munkahelymegtartó pályázaton vettek részt, ami hat plusz hat hónapra biztosította a dolgozóik foglalkoztatását.

Idén az első három hónapban még veszteségesen termelt a Femat, áprilistól azonban a piackutatás és az így talált új vevők jóvoltából ugrásszerűen nőtt a megrendelések állománya. Reményeik szerint ebben az évben 5-6 millió eurós bevételre tehetnek szert, a Mercedes hazai és német gyárainak megrendelésétől is függően - közölte az ügyvezető.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!