3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Daimler Kínában jelentős visszaesést regisztrált az első negyedévben, emiatt a cég még több erőfeszítést tesz a kínai húsosfazék eléréséhez. Pedig a kínaiak is szeretik, másolják szorgosan a Mercedes modelleket.

Valami bűzlik keleten

Az autóipar Mekkájának számító Kínában a világ gyártói hatalmas hévvel terjeszkednek. Az egyre gazdagodó ország óriás populációja hatalmas mennyiségben szívja be évről évre a járműveket, ami igaz a luxusautókra is. Azonban a patinás múltú Mercedes valamit rosszul csinál, hiszen 2013 első negyedévében 12 százalékkal csökkentek a kínai eladásai.

A német autógyár már 2012-ben komoly gondokkal küzdött: 1,5 százalékkal növelte az értékesítési volument az ázsiai országban, ami azért volt ilyen csekély, mert a december 19 százalékos visszaesést hozott. Összehasonlításképpen: 2012-ben a BMW és az Audi is 29 százalék fölötti növekedést ért el Kínában, 2013 első negyedévében pedig 14 százalék felettit. A Mercedest 2005-ben taszította le a BMW az eladási volument tekintve a luxuspiacon elfoglalt első helyéről, majd 2011-ben az Audi a harmadik helyre szorította.

Nem adja fel

A helyzet súlyosságát jól érzékelteti, hogy a Daimler kínai üzletág élére kinevezett új vezetője, Hubertus Troska már próbavásárlásokkal is teszteli az árusítópontokat, kutatva a céget megrendítő zsugorodás lehetséges okait. Arról nincs hír, hogy ezek eredményre vezetettek-e.

A Daimler idei terveiben szereplő 50 bemutatóterem nyitását 75-re módosította, fokozván a márka jelenlétét Kínában. Jelenleg 260 értékesítési ponttal rendelkezik a Mercedes, míg a két fő riválisa több, mint 300-zal. A német luxusautó-márka ezenfelül 13 új modellt is a piacra dob az ázsiai országban, valamint megvásárolta a BAIC kínai autóipari cég 12 százalékát az együttműködés fejében. Egyébiránt a BAIC 2014-ben készül a hongkongi tőzsdére lépni.

BAIC- ez a modell kiköpött Merci. Vajon ez a vállalatrész vásárlásának köszönhető? Vagy talán nyugatról kapott ihletet a tervező? 

Nem veszik, másolják

Hiába küzdenek az európai, japán és amerikai gyártók a másolók ellen, a kínai autódizájnerek előszeretettel másolják továbbra is az új modelleket. Bár a Mercedes értékesítése erősen csökkent, új modelljét gyorsan lekoppintották Kínában. Korábban sok más autógyárhoz hasonlóan a Daimler is több pert indított a Smart, vagy a G-osztály koppintása miatt, sőt az egyik kínai formatervező a kecskeméti Mercedes CLA-t másolta, amit a kínai GAC (Guangzhou Automobile Group) már be is mutatott.

Fent GAC, lent a kecskeméti CLA

Világszerte szenved a Daimler

Az első negyedéves üzemi eredményük 56 százalékkal zuhant 917 millió euróra a tavalyi 2,1 milliárdról. Dieter Zetsche, a vállalat vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy az első negyedéves visszaesés több piacon is a vártnál gyengébb gazdasági teljesítménnyel magyarázható, különösen Nyugat-Európában.

Az első negyedévben a Daimler csoport 501,6 ezer gépjárművet és teherautót értékesített világszerte, ez az érték csak épphogy elmaradt a tavalyi 502,1 ezres eredményhez képest. A Mercedes részleg negyedéves eladásai 3,5 százalékkal bővültek 324 898 járműre globálisan.

A Daimler Trucks divízió eladásai 6 százalékkal csökkentek 101,4 ezer darabra az első negyedév folyamán. A bevétel 5 százalékkal 7 milliárd euróra zsugorodott. A részleg üzemi eredménye 116 millió eurót tett ki, amely jelentős visszaesés az egy évvel korábbi 376 millió euróhoz képest. A visszaeső eredményt a kínai és indiai üzleti fejlesztésbővítéssel, valamint a magasabb biztosítási díjakkal magyarázta a Daimler.

Barnác Tamás
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!