2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az európai nagyvállalatok 43 százaléka a világátlag alatti teljesítményt produkál a bevétel- és a nyereségnövekedés területén, s csupán 26 százalékuk ér el átlagon felüli eredményt. Ez derül ki abból a Roland Berger tanulmányból, mely a növekedésmenedzsment tényezőiről, s a nagyvállalatok által folytatott gyakorlatról készült.

Jelentős növekedési lehetőség rejlik az innovációban. Az élvonalhoz tartozó cégek annak követésével és gyors alkalmazásával segítik növekedésüket. A különböző innovációs szegmensekben a gyors "követők" arányát vizsgálva elmondható, hogy - a közép-kelet európai régió és az EU más országaihoz viszonyítva - Magyarországon van a legtöbb, a változásokhoz gyorsan alkalmazkodni képes vállalat. Bár a felmérés eredményei szerint erre csak fegyelmezett vállalati költségvetési keretek között van lehetőségük.

A növekedési stratégia elemeinek megfelelő ismerete mellett megfigyelhető, hogy a magyar vállalatok 56 százaléka már megtapasztalta a növekedési stratégiáról a konszolidációs stratégiára való váltást. Ugyanez az arány Kelet-Közép Európában 10 százalék, míg a többi európai uniós országban 31 százalékot tesz ki.

A jelentősebb növekedést gátló tényezők között a megkérdezettek önkritikusan a belső tényezők szerepét emelték ki. Az egyéb környezeti tényezők (politika, jogi szabályozás) hatását a régióban megkérdezettek 6-9 százaléka ítéli fontosnak, míg nyugat-európai társaik 23 százalékának véleménye szerint jelent ez növekedési gátat.

A kockázatkerülő, rugalmatlan, nem motiváló vállalati kultúra 22 százalékban jelent gátló belső vállalati tényezőt, az EU más országaiban megjelölt 25 százalékkal szemben. Ugyanakkor a magyar piacon a vállalatok közötti versenyhelyzetet is csak 9 százalékban értékelik gátló tényezőként, szemben a 14 százalékos európai átlaggal.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!