2p

Civil fogyasztóvédõk szerint problémákat okozhat, hogy nincs egyértelműen meghatározva, kit terhel a megszűnő üzletekben vásárolt termékek jótállási kötelezettsége. A jelentős árengedménnyel vett áruknál pedig a minőséggel kapcsolatos panaszok okozhatnak konfliktust, írja a Népszabadság.



Az üzlet megszűnése után a szavatosságért a gyártó felel. A felelősségi sorban forgalmazó híján ugyanis mindenki előrébb lép, mondta el Kathi Attila, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője. Hogy a megjelölt cég létezik-e, arról a fogyasztóvédők termékellenőrzéseik során szoktak meggyőződni.

Tény, hogy egy megszűnő üzletben vásárolt termékkel kapcsolatos reklamáció intézése bonyolult lehet. Az EU-n belül működő gyártók felelőssége minden tagországban teljes körű, ha azonban a cég unión kívüli, a jogérvényesítés lehetősége elenyésző.

A végkiárusításokon jelentős árengedménnyel kiárusított holmikra ugyanolyan jótállási és szavatossági kötelezettség érvényes, mint a teljes áron eladottakra. Kivételt csak a minőségi hiba miatt leárazott holmik jelentenek, ebben az esetben viszont az eladónak egyértelműen jelezni kell az árcsökkentés okát.

Hazánkban egyre többen vásárolnak akciók alkalmával: 1999-ben a felnőtt lakosság 35 százaléka vásárolt gyakran akciós termékeket, ma ez az arány már eléri a 44 százalékot. Minden harmadik vevő csak azért vesz meg valamit, mert éppen kedvezményes áron kapható, írja elemzésében a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!