4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megoszlanak a vélemények arról, szükség van-e "gatyaletolásra" egy márka sikeres értékesítéséhez. Míg az Axe Body Sutra a szexre épített, a Topmodell népszerűsítői más eszközhöz nyúltak. Mfor.hu háttér.

A topmodellek a politikát választották

Az Axe Body Sutra reklámkampánynál a szexet, a csajozást helyezték középpontba, a Topmodell című műsor népszerűsítői pedig a politikát vonták be. A két sikeresnek mondható reklámstratégiát a Reklámpapi...Etetés? című harmadik Reklámhét rendezvényen mutatták be.

A mai marketingesek feladatai közül talán a legfontosabb, hogy meg kell változtatniuk gondolkodásukat a márkaépítésről, magyarázta Felker Noémi, az Axe Body Sutra reklámkampányt készítő cég, a Noe’s Ark ügyvezetője. A régi kommunikációs csatornákon - média, mintaszórás, kommunikáció a csomagoláson, promóció - kívül új módszereket kell alkalmazni, hogy elérjék a reklámkerülőket is. Ennek fontos része a márkaaktiváció, amely direkt élményhez juttatja a fogyasztókat.

Utóbbit helyezték a Body Sutra kampány középpontjába egy 360 fokos csatorna mix kreatív alkalmazásával, amely egyebek között reklámfilmek készítését, sajtómegjelenéseket, online médiumok használatát és gerillakampányt foglalt magába.

A csajozásra építettek

Az Axe két reklámfilmje arról szólt, miként kell használni a terméket: a dezodort a felsőtestre kell fújni, nem pedig - mint régen - a hónaljra. Így a márka használója jó illatú lesz, és könnyebben tud majd csajozni. Ehhez kitaláltak különböző Body Sutra figurákat - villám, misszionárius, overall -, amelyeknek az útját a lányok követni fogják.

A célcsoportot a 18-25 éves, túlnyomórészt városi, átlagos jövedelmű, középosztálybeli fiúk alkotják, akiknek fontos a csábítás, és hogy jól nézzenek ki. Ahhoz, hogy nagy tömegben elérjék őket, egy aktivációt szerveztek, amely során három hoszteszlány (úgynevezett bikini teameket alkotva) járta a fővárosi és vidéki kollégiumokat, és egy ébresztő keretében fújta be a fiúkat a kívánt ábra alapján.

A kollégiumban plakátokon hirdették az aktivációkat a megjelenés előtt egy héttel: embernagyságú standy-t (fotót) állítottak ki a hoszteszlányokról, és minden ajtóra matrica került. Az akció előtti éjszaka egy akasztót helyeztek el a kilincseken, amelyeken a kollégisták jelezhették, melyik figurát kérik, és hány órára szeretnék megrendelni a lányokat.

Szájról szájra


Felker Noémi elmondása szerint az aktiváció nagyon sikeres volt a fiúk körében - leszámítva egy esetet, amikor az ott lakó lányok bojkottot hirdettek az esemény ellen. Egy egyházi kollégiumban pedig a tanároktól kaptak hideget-meleget. Az aktivációval elsősorban a szájhagyomány útján történő népszerűsítést kívánták előmozdítani, hiszen a fiúk feltehetőleg elmesélték haverjaiknak a történteket.

A reklámkampányhoz hozzátartoztak még ATL- és pr-sajtómegjelenések egymással nem konkuráló cégeknél (egyebek mellett a Cool TV-n a Vad csajok című műsorban), online felületek használata, népszerűsítés metróplakátokon, freecardokon, valamint egy mikrosite létrehozása letölthető képekkel az aktivációról - játékokkal, fórummal.

Feljelentés az ENSZ-nél

A reklámkampánynak egyébként több eleme is kiverte a biztosítékot. Az egyik a freecard volt, amelyen egy body sutrás fiú előtt egy lány guggol félreérthetetlen pózban. Egy akció során pedig a kollégistákat rávették, hogy dezodorokat tegyenek alsónadrágjukba, és így várják a mit sem sejtő hoszteszlányokat. Erről "gerillafilmet" készítettek, amely egy hónap alatt több mint százezer letöltést hozott az interneten.

Mindezek miatt az ügynökséget több szervezet is támadta, még az ENSZ-nél is feljelentették őket. Felker Noémi szerint ez csak a hasznukra vált, hiszen ezzel brutális médiamegjelenést gerjesztettek a kampánynak: több tucat cikk jelent meg róluk, és a fórumokon mindennapos témává váltak. Az eredmények pedig minden várakozást felülmúltak: a márka ismertsége jelentősen növekedett, a piaci részesedést növelni tudták, és a termék forgalma is bővült.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!