2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarországi reklámtorta majdnem ötödével, 18 százalékkal növekedett tavaly, a hirdetők összesen 440 milliárd forintot költöttek el a 2003-as 371 milliárd után. Ennek az összegnek több mint egytizedét a távközlési cégek fordították reklámra, számol be a Napi Gazdaság.

A magyarországi reklámtorta majdnem ötödével, 18 százalékkal növekedett tavaly, a hirdetők összesen 440 milliárd forintot költöttek el a 2003-as 371 milliárd után. Ennek az összegnek több mint egytizedét a távközlési, hét százalékát az autós, öt százalékát pedig a gyógyszergyártó cégek költötték reklámra, írja a Napi Gazdaság.

A legtöbbet hirdetett piaci kategóriák csaknem mindegyike két számjegyű költésnövekesét produkált, a legnagyobb mértékben a tejipar és a távközlési cégek kiadásai nőttek 59, illetve 45 százalékkal. A távközlési piacon a T-Mobile-ra váltó Westel áll az élen a hirdetők között: éves reklámkiadásai 12,2 milliárd forintot, a cég 2003-as reklámbüdzséjének több mint másfélszeresét emésztették fel. A Pannon GSM 10,7, a Vodafone 7,9 milliárd forinttal követi a sorban.

A vezetékes szolgáltatók között új szereplőként jelent meg a Tele2, a Matáv pedig 85 százalékkal növelte reklámkiadásait, összesen 10,4 milliárd forintra. A Matávnál minden hónapban félmilliárd forintnál többet költöttek, júniusban és decemberben pedig egymilliárd forint fölé kúszott a havi reklámbüdzsé.

[ajanlo=90][igazitas=left/]A céges élbolyban a távközlési és az FMCG-vállalatok (Unilever, Procter&Gamble, Reckitt Benckiser) mellett ott van a szépségápolási termékeket gyártó L’Oréal, a sörgyártó Brau Union és a tejipari Danone. Ez utóbbi cég reklámköltésének megduplázásaval (négymilliárd forintról több mint nyolcmilliárdra) emelte a tejtermékeket a legjobban reklámozott árucikekk közé.

A szakértők ebben az évben a Lidl-től várnak jelentős reklámkiadásokat, mivel a német kiskereskedelmi lánc csak november elején nyitotta meg üzleteit, de az év végéig 888 millió forintot fordított hirdetésre. A reklámkiadások tízes toplistáját az Unilever vezeti majndem 15 milliárd forinttal, de ez a cég volt az egyetlen a listán, amely 2003-hoz képest csökkentette kiadásait, mégpedig 10 százalékkal, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!