A magyarországi reklámtorta majdnem ötödével, 18 százalékkal növekedett tavaly, a hirdetők összesen 440 milliárd forintot költöttek el a 2003-as 371 milliárd után. Ennek az összegnek több mint egytizedét a távközlési, hét százalékát az autós, öt százalékát pedig a gyógyszergyártó cégek költötték reklámra, írja a Napi Gazdaság.
A legtöbbet hirdetett piaci kategóriák csaknem mindegyike két számjegyű költésnövekesét produkált, a legnagyobb mértékben a tejipar és a távközlési cégek kiadásai nőttek 59, illetve 45 százalékkal. A távközlési piacon a T-Mobile-ra váltó Westel áll az élen a hirdetők között: éves reklámkiadásai 12,2 milliárd forintot, a cég 2003-as reklámbüdzséjének több mint másfélszeresét emésztették fel. A Pannon GSM 10,7, a Vodafone 7,9 milliárd forinttal követi a sorban.
A vezetékes szolgáltatók között új szereplőként jelent meg a Tele2, a Matáv pedig 85 százalékkal növelte reklámkiadásait, összesen 10,4 milliárd forintra. A Matávnál minden hónapban félmilliárd forintnál többet költöttek, júniusban és decemberben pedig egymilliárd forint fölé kúszott a havi reklámbüdzsé.
[ajanlo=90][igazitas=left/]A céges élbolyban a távközlési és az FMCG-vállalatok (Unilever, Procter&Gamble, Reckitt Benckiser) mellett ott van a szépségápolási termékeket gyártó L’Oréal, a sörgyártó Brau Union és a tejipari Danone. Ez utóbbi cég reklámköltésének megduplázásaval (négymilliárd forintról több mint nyolcmilliárdra) emelte a tejtermékeket a legjobban reklámozott árucikekk közé.
A szakértők ebben az évben a Lidl-től várnak jelentős reklámkiadásokat, mivel a német kiskereskedelmi lánc csak november elején nyitotta meg üzleteit, de az év végéig 888 millió forintot fordított hirdetésre. A reklámkiadások tízes toplistáját az Unilever vezeti majndem 15 milliárd forinttal, de ez a cég volt az egyetlen a listán, amely 2003-hoz képest csökkentette kiadásait, mégpedig 10 százalékkal, írja a Napi Gazdaság.
A távközlési cégek reklámoztak legtöbbet 2004-ben
A magyarországi reklámtorta majdnem ötödével, 18 százalékkal növekedett tavaly, a hirdetők összesen 440 milliárd forintot költöttek el a 2003-as 371 milliárd után. Ennek az összegnek több mint egytizedét a távközlési cégek fordították reklámra, számol be a Napi Gazdaság.