A Toyota hétfői közleménye szerint a csoporthoz tartozó Daihatsu gépkocsi és a Hino teherautó márkákkal együtt világszerte összesen 876 ezer gépjárművet adtak el, ami éves összevetésben 26,3 százalékos bővülés. A hazai piacon 37,2 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 40,7 nőttek az eladások, pedig ott hívták vissza a legtöbb autót a sorozatos meghibásodások miatt. A kiugró eredményt ugyanakkor részben az magyarázza, hogy egy évvel ezelőtt a gazdasági válság miatt rendkívül kevés autó kelt el az egész világon.
A gázpedálokkal, padlószőnyegekkel, fékrendszerekkel, szervokormányokkal és egyéb alkatrészekkel és felszerelésekkel kapcsolatos problémák miatt a Toyota közel 10 millió autót hívott vissza javításra az utóbbi pár hónapban, és április elején az amerikai kormány rekord összegű, 16,4 millió dolláros büntetést szabott ki a társaságra. A Toyota fizet, de hangsúlyozza, nem igaz a büntetés alapjául szolgáló hatósági megállapítás, amely szerint a japán cég hónapokig titkolta, hogy előfordulhatnak meghibásodások egyes modelleknél.
A visszahívások ejtettek sebeket a megbízhatóságáról híres kocsikat gyártó társaság arculatán, a forgalom azonban az idén eddig dinamikusan bővült: januárban 15,3 százalékkal, februárban 13 százalékkal több autót adtak el az egy évvel korábbinál, a jelentős növekedésben azonban márciushoz hasonlóan az év első két hónapjában is nagy szerepe volt az alacsony bázisnak, valamint a világgazdasági kibontakozás megindulásának és a számos országban bevezetett autóvásárlási kedvezményeknek.
MTI/Menedzsment Fórum