2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tömeges visszahívások ellenére egyre több autót ad el a Toyota; a japán autógyártó forgalma márciusban közel negyedével haladta meg az egy évvel korábbit.

A Toyota hétfői közleménye szerint a csoporthoz tartozó Daihatsu gépkocsi és a Hino teherautó márkákkal együtt világszerte összesen 876 ezer gépjárművet adtak el, ami éves összevetésben 26,3 százalékos bővülés. A hazai piacon 37,2 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 40,7 nőttek az eladások, pedig ott hívták vissza a legtöbb autót a sorozatos meghibásodások miatt. A kiugró eredményt ugyanakkor részben az magyarázza, hogy egy évvel ezelőtt a gazdasági válság miatt rendkívül kevés autó kelt el az egész világon.

A gázpedálokkal, padlószőnyegekkel, fékrendszerekkel, szervokormányokkal és egyéb alkatrészekkel és felszerelésekkel kapcsolatos problémák miatt a Toyota közel 10 millió autót hívott vissza javításra az utóbbi pár hónapban, és április elején az amerikai kormány rekord összegű, 16,4 millió dolláros büntetést szabott ki a társaságra. A Toyota fizet, de hangsúlyozza, nem igaz a büntetés alapjául szolgáló hatósági megállapítás, amely szerint a japán cég hónapokig titkolta, hogy előfordulhatnak meghibásodások egyes modelleknél.

A visszahívások ejtettek sebeket a megbízhatóságáról híres kocsikat gyártó társaság arculatán, a forgalom azonban az idén eddig dinamikusan bővült: januárban 15,3 százalékkal, februárban 13 százalékkal több autót adtak el az egy évvel korábbinál, a jelentős növekedésben azonban márciushoz hasonlóan az év első két hónapjában is nagy szerepe volt az alacsony bázisnak, valamint a világgazdasági kibontakozás megindulásának és a számos országban bevezetett autóvásárlási kedvezményeknek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!