3p

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSzKSz) az Alkotmánybírósághoz fordul amiatt, hogy a vámudvart üzemeltetők az általuk nyújtott, a VPOP és az ügyfelek által igénybe vett szolgáltatásokért nem tudják érvényesíteni az értékarányos üzemeltetési díjat - tájékoztatott a szövetség.

A közleményükben kifogásolják, hogy egy tavaly augusztusi pénzügyminisztériumi (PM) rendelet értelmében a területükön működő vámszolgálati helyek költségei az üzemeltetőket terhelik, az intézkedés véleményük szerint alkotmányellenes. A PM-mel több hónapja folytatott egyeztetés nem vezetett eredményre, ami a vámudvar-üzemeltetők jelentős részének megszűnéséhez vezethet.

A szövetség levélben fordult a pénzügyminiszterhez is, hogy szüntesse meg a vámkezelési helyeket üzleti alapon üzemeltetőket ellehetetlenítő állapotot, és a tárca biztosítson pénzügyi keretet az idei költségvetésben, a vámudvarokban működő vámszolgálati helyek fenntartására.

A tájékoztató szerint beadványukban kifejtik: az alkotmányossági aggályt az alapozhatja meg, hogy egy magántőkéből létrehozott helyre köteles-e a vállalkozó bárkit beengedni, aki vámkezeltetni akar. Az alkotmányos tulajdonvédelem és a polgári jogi tulajdoni fogalmak megengedik ugyan, hogy az állam közérdekből bizonyos tulajdonosi korlátozásokat vezessen be, így a tulajdonosi jogokat elvonja vagy korlátozza, de ez minden esetben megfelelő kártalanítással jár, tehát az ingyenesség előírása alapvető alkotmányossági alapelveket sért - mutat rá közleményében az MLSzKSz.

Az alkotmánybíróság korábbi határozatai értelmében a tulajdonjogot korlátozó rendelkezések csak akkor alkotmányosak, ha a szükségesség, az arányosság és az érték garancianyújtás elveinek megfelelnek. A MLSzKSz további jogi lépéseket is tervez az ügyben, így megvizsgálják az egyedi üzemeltetési szerződések bírósági jogorvoslati lehetőségeit is. Ugyanakkor nem mondtak le a felmerült problémák tárgyalásos úton való rendezési lehetőségeiről és további tárgyalásokat fognak kezdeményezni a Pénzügyminisztérium és a Vám-és Pénzügyőrség illetékes vezetőivel.

A szövetség vezetői korábban az MTI-nek elmondták: hosszú távon kielégítő megoldást az jelentene, ha a PM a VPOP-n keresztül bérleti díjat fizetne a vámtisztviselők által használt irodákért, raktárakért, kamionparkolókért, ami éves szinten a központi költségvetést 600-700 millió forinttal terhelné. Rövid távon pedig a PM-rendelet módosítását szeretné elérni a szövetség, vagyis azt, hogy a felmerült költségeket az ügyfelekkel megtéríttethessék. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Logisztikai központot is létesítene hazánkban a Subway
Nyugat-Európában is stabil bázist építene a Waberers
Autógyártókat is hazánkba vonzhat a jó logisztika

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!