3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSzKSz) az Alkotmánybírósághoz fordul amiatt, hogy a vámudvart üzemeltetők az általuk nyújtott, a VPOP és az ügyfelek által igénybe vett szolgáltatásokért nem tudják érvényesíteni az értékarányos üzemeltetési díjat - tájékoztatott a szövetség.

A közleményükben kifogásolják, hogy egy tavaly augusztusi pénzügyminisztériumi (PM) rendelet értelmében a területükön működő vámszolgálati helyek költségei az üzemeltetőket terhelik, az intézkedés véleményük szerint alkotmányellenes. A PM-mel több hónapja folytatott egyeztetés nem vezetett eredményre, ami a vámudvar-üzemeltetők jelentős részének megszűnéséhez vezethet.

A szövetség levélben fordult a pénzügyminiszterhez is, hogy szüntesse meg a vámkezelési helyeket üzleti alapon üzemeltetőket ellehetetlenítő állapotot, és a tárca biztosítson pénzügyi keretet az idei költségvetésben, a vámudvarokban működő vámszolgálati helyek fenntartására.

A tájékoztató szerint beadványukban kifejtik: az alkotmányossági aggályt az alapozhatja meg, hogy egy magántőkéből létrehozott helyre köteles-e a vállalkozó bárkit beengedni, aki vámkezeltetni akar. Az alkotmányos tulajdonvédelem és a polgári jogi tulajdoni fogalmak megengedik ugyan, hogy az állam közérdekből bizonyos tulajdonosi korlátozásokat vezessen be, így a tulajdonosi jogokat elvonja vagy korlátozza, de ez minden esetben megfelelő kártalanítással jár, tehát az ingyenesség előírása alapvető alkotmányossági alapelveket sért - mutat rá közleményében az MLSzKSz.

Az alkotmánybíróság korábbi határozatai értelmében a tulajdonjogot korlátozó rendelkezések csak akkor alkotmányosak, ha a szükségesség, az arányosság és az érték garancianyújtás elveinek megfelelnek. A MLSzKSz további jogi lépéseket is tervez az ügyben, így megvizsgálják az egyedi üzemeltetési szerződések bírósági jogorvoslati lehetőségeit is. Ugyanakkor nem mondtak le a felmerült problémák tárgyalásos úton való rendezési lehetőségeiről és további tárgyalásokat fognak kezdeményezni a Pénzügyminisztérium és a Vám-és Pénzügyőrség illetékes vezetőivel.

A szövetség vezetői korábban az MTI-nek elmondták: hosszú távon kielégítő megoldást az jelentene, ha a PM a VPOP-n keresztül bérleti díjat fizetne a vámtisztviselők által használt irodákért, raktárakért, kamionparkolókért, ami éves szinten a központi költségvetést 600-700 millió forinttal terhelné. Rövid távon pedig a PM-rendelet módosítását szeretné elérni a szövetség, vagyis azt, hogy a felmerült költségeket az ügyfelekkel megtéríttethessék. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Logisztikai központot is létesítene hazánkban a Subway
Nyugat-Európában is stabil bázist építene a Waberers
Autógyártókat is hazánkba vonzhat a jó logisztika

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!