3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Áprilisban csaknem 1,49 millió digitálistelevízió-előfizetés volt a magyar piacon a Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint, az NMHH korábban márciusra 1,48 millió előfizetőt közölt.

Az NMHH csütörtöki közleménye emlékezette arra, hogy a gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.

Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint 3,1 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 700 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l. - április végén 2,703 millió előfizetést tartottak nyilván.

A  gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 55,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat áprilisban az egy hónappal korábbi 54,9 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül áprilisban 589 ezerről 598 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 891 ezerről 892 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a márciusi 21,8 százalékról 22,1 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. Immár február óta változatlan a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése, ami áprilisban is 33 százalék maradt. Tovább csökkent viszont az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya, 45,1 százalékról 44,9 százalékra.

Valamennyi szolgáltatást figyelembe véve a piacvezető UPC piaci része 28,8 százalékról április végén 30,2 százalékra, a DIGI piaci része 26,8 százalékról 26,9 százalékra nőtt. A Magyar Telekom piaci része a hónapban 24,8 százalékon stagnált.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,811 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,216 millióról 1,213 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 598 ezerre emelkedett.

A vezetékes szolgáltatások terén a piacvezető UPC részesedése az előző havi 32,1 százalékról 34,2 százalékra nőtt, a Magyar Telekom részesedése 22,6 százalékon stagnált, míg a DIGI-é 17,8 százalékról 18,0 százalékra nőtt.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a márciusi 44,9 százalékról 45 százalékra nőtt, a UPC-é 22,2 százalékon maradt, míg a Magyar Telekomé 29,4 százalékról 29,3 százalékra csökkent.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!