A MÁV tájékoztatása szerint három vasútvonal mentén 851 személygépkocsi parkolóhely, és 540 fedett kerékpártároló épült az Európai Unió támogatásával. A 2010. június 30-val záruló parkolólétesítési projekt összköltsége csaknem 624 millió forint.
A beruházást a Közép-Magyarországi Operatív Programban az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) és a hazai központi költségvetés vissza nem térítendő támogatás formájában együttesen 90 százalékban finanszírozta, a projekt elszámolható költségének 10 százalékát az önkormányzatok önrészként adják.
A vasúttársaság kiemeli: az elővárosi közlekedési fejlesztésére a BKSZ Budapesti Közhasznú Kft., a MÁV Zrt. és 13 Pest megyei önkormányzat konzorciumi összefogásával kerül sor a Budapest - Szob, Budapest - Cegléd - Szolnok és a Budapest - Újszász - Szolnok elővárosi vasútvonalak mentén.
Az érintett településeken - Abonyban, Cegléden, Gyömrőn, Kismaroson, Nagykátán, Pilisen, Sülysápon, Szentmártonkátán, Sződligeten, Tápiószecsőn, Üllőn, Vecsésen és Verőcén - 851 P+R-parkolóhely - ebből 25 mozgáskorlátozottak részére -, és 540 B+R-parkolóhely létesült. A rendelkezésre álló forrásból több településen autóbuszmegállók és autóbusz-fordulók is épültek.
A kamerákkal védett területeken egész nap ingyen parkolhatnak az autósok és a kerékpárosok. A hosszú távú terveknek megfelelően a fejlesztési helyszínek kiválasztásánál és kialakításánál a beruházók figyelembe vették a parkolók későbbi bővíthetőségét is, amelyre például Cegléden, Sülysápon és Tápiószecsőn már 2010. második felében sor kerülhet - írja a MÁV Zrt. közleményében.
A vasúttársaság hangsúlyozza: elsősorban fejlesztésekkel érhető el, hogy régi és új utasok egyaránt a vasúti közlekedést válasszák. Ilyen fejlesztés például a vasútállomások mellett létesített modern, ingyenesen használható parkolók létesítése, amelyekben biztonságosan, kulturált körülmények között lehet otthagyni napközben a gépkocsikat, kerékpárokat.
MTI/Menedzsment Fórum