2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kínai arculatú kocsik határozhatják meg a közeljövő autópiacát - állapította meg a pénteki The Washington Times azzal kapcsolatban, hogy az ázsiai ország a vártnál sokkal korábban elhódította a világ legnagyobb autópiaca címet az Egyesült Államoktól.

Először fordul elő, hogy a világ bármelyik országában több járművet adnak el, mint a Fordok és Cadillacek őshazájában; a kínaiak több személy- és teherautót vesznek, mint az amerikaiak. Becslések szerint idén 12,7 millió kocsi talál gazdára Kínában, ez 44 százalékos növekedés tavalyhoz képest és lényegesen több annál a 10,3 milliónál, amelyet várhatóan Amerikában értékesítenek.

Amerikai szakértők évek óta jósolják, hogy az Egyesült Államokénál négyszer nagyobb népességű, 1,3 milliárd lakosú Kína előbb-utóbb átveszi a legnagyobb autópiac pozícióját. Azt azonban senki nem gondolta, hogy a fordulat ilyen gyorsan bekövetkezik; a J. D. Power tekintélyes piackutató cég két éve még úgy becsülte, Kína csak 2025-ben fogja lekörözni ebben az Egyesült Államokat.

A kínai kormány az eladások ösztönzésére idén csökkentette a kis autók adóit, ezenkívül 730 millió dollárnak megfelelő összeggel támogatta a terepjárók, pickup teherautók és kisbuszok forgalmát.

Szakértők szerint az amerikai gazdaság rendbe jövetelével az Egyesült Államok az elkövetkező években még visszahódíthatja a legnagyobb autópiac címét, de csak időlegesen, Kína végérvényesen győzedelmeskedni fog. A kínai BYD autógyár úgy számol, hogy 2030-ra megelőzi a világ jelenleg legnagyobb autógyártóját, a japán Toyotát.

Ennek a folyamatnak több következménye lesz. A kínai és a globális olajkereslet növekedése mellett valószínűleg át fog alakulni az autók arculata. Ahogy a világ legnagyobb részén eddig alapvetően az amerikai dizájn érvényesült, a jövőben a kínai formatervezés elvei válhatnak meghatározóvá. A General Motors tervező részlege például a Kínában népszerű luxus modellnek számító Buick LaCrosse 2010-es verziójának megálmodásánál a feng shui elveket és a kínai művészet formavilágát is figyelembe vette (a LaCrosse-ból több fogy Kínában, mint Amerikában).

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!