2011. augusztus 25. 13:54

Az Alstom fontos módosításokat hajtott végre a 2-es metróvonalra szánt metrószerelvényeken, amelyek érintették a fékrendszert is - közölte az Alstom és a BKV csütörtökön.

A két cég közös közleményében azt írta, az Alstom egyebek mellett változtatott a fékberendezésen, biztosította az üzemi fék üzemképességét áramszünet esetén is, illetve változtatott a főfék fölérendeltségén. Beépítette az új menekülőajtókat, biztonságosabbá tette az ajtók működtetését, és továbbfejlesztette a fedélzeti eseményrögzítő rendszert is.

Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a módosított fékrendszer bizonyos részei továbbra is eltérnek a magyar szabályoktól, az Alstom ezért nyújtotta be augusztus 17-én derogációs kérelmét a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz (NKH). Emlékeztettek, hogy abban az esetben, ha a biztonsági szint azonos a magyar jogszabály által előírttal, lehetőség van mentességet kérni.

Az Alstom az egyenértékűséget két, független cég, a Certifer, és a TÜV SÜD igazolásával is bizonyította az NKH-nál. Utóbbi cég vizsgálata megállapította, hogy a szerelvények fékrendszere teljesíti a magyar Országos Vasúti Szabályzat (OVSZ) II. fejezetében előírt és meghatározott biztonsági szintet.

Közölték továbbá, hogy a dokumentációk készítésénél, illetve a módosítások végrehajtásánál az Alstom a korábbi eljárásban készült NKH- határozatokban szereplő, az elutasítás alapjául szolgáló minden egyes pontot rendez, illetve a jövőben felmerülő követelményeket is teljesíteni kívánja.

Az Alstom augusztus 17-én küldte el újra kérvényét az NKH-hoz, amelyben a magyar jogszabályok alóli mentességet, illetve a 2-es metróra szánt szerelvény végleges típusengedélyének kiadását kérte.

Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények legyártására. Ezt tavaly októberben nem teljesítés miatt felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester, és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója megállapodtak annak módosításáról, augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés.

A szerződést a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét.

A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es  metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es  vonalra 114 millió euróért.

A módosított szerződés szerint az Alstomnak a szerződés újbóli életbelépésétől (augusztus 15.) számított 300 napon belül meg kell szereznie a végleges típusengedélyt a 2-es metróvonal szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.

MTI

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.