A brüsszeli elutasítása miatt várható megoldás a jelenleg folyamatban lévő beruházás felfüggesztése lesz, és kiírnak egy új közbeszerzési eljárást. Emellett azonban tisztázni kell az M4-es ügyében, hogyan alakult ki a kivitelezési ár, valamint a Brüsszel által felvetett kartellgyanút is - mondta.
Lázár János az M4-esről kifejtette: "régi vágy", hogy legalább Budapest és Szolnok között közvetlen négysávos autópálya-összeköttetés legyen, de az Európai Bizottság vitatta a projekt helyességét - a Pest megyei szakasz nem is valósulhatott meg -, továbbá sokallta az összeget, a kilométerenkénti 4 milliárd forintos kivitelezési árat. A Miniszterelnökség vezetője megerősítette: a kormány visszavonta az Európai Bizottságtól e projekt EU-s programként való elismertetését.
Jakub Adamowicz, az Európai Bizottság regionális fejlesztésért felelős szóvivője csütörtökön az MTI érdeklődésére elmondta: Magyarország várhatóan nem nyújtja be újra jóváhagyásra az Európai Bizottságnak az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának megépítésére vonatkozó projektet. Tudatta, hogy a projekt uniós támogatására vonatkozó kérelmet Magyarország 2013 végén nyújtotta be Brüsszelben, de a bizottság sosem hagyta jóvá. "(A projektet) Magyarország visszavonta, miután a bizottság aggodalmainak adott hangot a magas költségek miatt" - mutatott rá Adamowicz.
Szerda este az Index írt arról, hogy, hogy információi szerint az Európai Bizottság elutasította a 30 kilométeres útszakasz megépítéséhez benyújtott 110 milliárd forintos támogatási kérelmet, mert túlzottnak tartja az építési költséget. A híroldal úgy értesült, hogy Brüsszel szerint a kilométerenkénti mintegy 4 milliárd forintos ár a kartellezés gyanúját veti fel.
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára csütörtökön egy budapesti konferencián úgy reagált a hírre, ha bebizonyosodik a kartellgyanú, akkor a kormány az érintett cégekkel fogja megfizettetni a szankciót.
MTI