3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyugat-Európában több kereskedelmi lánc teszteli azokat az új áruazonosító eszközöket, amelyek mind a vevők, mind a kereskedők életét megkönnyítik. A képernyős bevásárlókocsik megjelenése már néhány éven belül elképzelhető, írja a Népszabadság.

Nyugat-Európában több kereskedelmi lánc teszteli azokat az új áruazonosító eszközöket, amelyek mind a vevők, mind a kereskedők életét megkönnyítik, írja a Népszabadság.

A vonalkódot felváltó rádiófrekvenciás azonosítók (RFID) úgy működnek, hogy a bennük lévő miniatűr antenna segítségével rádiójeleket küldenek egy érzékelő kapunak, amely automatikusan leolvassa a rajtuk tárolt információt - például a termék árát, gyártási idejét és helyét, vagy a minőségmegőrzés határidejét. A vevőnek akár ki sem kell pakolni a kosarából, elég elhúzni a bevásárlókocsit a leolvasó előtt, hogy tudja, mennyit kell fizetnie a kasszánál.

Néhány éven belül számíthatunk az új generációs bevásárlókocsik megjelenésére is, amelyeket nem aprópénzzel, hanem vásárlói azonosító kártyával lehet majd használni. A kártya behelyezése után a kocsira szerelt képernyőn át mindenféle adatot hívhatunk le. Mit vásároltunk legutóbb, hol találhatók azok a termékek, amelyeket meg szeretnénk venni, milyen akciók vannak? A kocsi leolvassa a benne felhalmozott cikkek árát, így még a fizetés előtt egy gombnyomással megtudhatjuk, mennyi pénzt hagyunk a kasszában. Hasznos tudnivalókat azonban nemcsak a bevásárlókocsi, hanem a boltokban ugyancsak néhány éven belül elhelyezni tervezett információs pontok is szolgáltatnak. Egy-egy ilyen kioszknál recepteket hívhatunk le és nyomtathatunk ki, az ételhez megfelelő bort választhatunk, megismerkedhetünk a különféle sajtok jellemzőivel.

Az RFID nemcsak a vásárlók életét könnyíti meg, hanem a boltok készletnyilvántartását is: az elektronikus címkék használatával a kereskedő pontosan tudja, miből mennyi van raktáron. Szintén a kereskedők életét könnyíthetik meg az intelligens polcok, amelyek azonnal jelzik, ha a rajtuk elhelyezett tárgyak közül egyet levesznek. A raktárosok így pontosan tudják, melyik termékből fogy a legtöbb, miből kell hamarosan rendelni. Az összes bolt összes polcának jeleit a világhálón keresztül a gyártók is összegyűjthetik, így a valóságos igényekhez tudják alakítani a termelést. Az intelligens polc a leárazások esetén is megkönnyíti az eladó munkáját, hiszen a címkék cserélgetése helyett a számítógép előtt ülve meg lehet változtatni a kiírt árakat.

Az RFID elterjedését egyelőre gátolja, hogy ma még meglehetősen nagyméretű és drága, egy címke körülbelül 80 forintba kerül. Szakértők szerint ezzel a technikai megoldással akkor találkozhatunk majd a boltokban, amikor a címke ára tíz forintra csökken.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!