2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Benchmarking egy eszköz, amely azt szeretné bizonyítani, képesek vagyunk másoktól tanulni.

Kihez mérjük magunkat?

A kérdés megválaszolása gondos kutatómunkát igényel, mivel elsődlegesen külső információkon alapul. A válaszadást nehezíti, hogy nincs előírás az összemérési alap meghatározására, viszont van egy bizonyított sikeres módszertan, amelynek lépései:

Készítsünk jelöltlistát az összes rendelkezésre álló információ és némi előzetes kutatás felhasználásával, miután eldöntöttük, melyik benchmarkingtípust alkalmazzuk. Csökkentsük a jelöltlistát meghatározott számú partnerre egy másodlagos kutatás által, ami a folyamatra, az ahhoz tartozó mutatószámok célértékeire összpontosít. Készítsük elő a kapcsolatfelvételt a célszervezettel, és szervezzük meg a látogatást. Arra ügyelnünk kell, hogy a három lépés teljesítésének erőforrás-felhasználásához kapcsolódó költségek ne haladják meg a benchmarkingtól várt hasznot. A jelöltlistának le kell fednie a szervezettípusok és iparágak széles körét. Mivel ez a kör igen nagy, ki kell alakítani egy olyan feltételrendszert, ami alapul szolgál a partnerek kiválasztásához.

Az 50-80 partnert tartalmazó kört le kell szűkítenünk arra a néhányra, melyeket alkalmasnak tartunk az összemérésre. A leszűkített listából (általában 3-6 partner), ki kell zárni a nem, hozzá nem férhető jelölteket. Miután lecsökkentettük a jelöltlistát, fel kell venni velük a kapcsolatot, és elérni az együttműködésüket az információcserében a benchmarkingban rejlő közös lehetőségek megbeszélésével. Ennek dokumentuma lehet egy ún. "levezetési szabályzat", melynek témakörei: jogi, etikai szabályok, protokoll, "együttműködési játékszabályok". Ezek a lépések a benchmarkingfolyamat legkritikusabb sikertényezői. Az adatgyűjtést és az elemzéseket követően megfogalmazott akcióterv végrehajtása, az ahhoz kapcsolódó célelérés értékelése zárja a folyamatot.

Ha mindezeket figyelembe veszik a benchmarkig elérheti a célját, vagyis megdőlhet az a paradigma, hogy nem vagyunk képesek másoktól tanulni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!