3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nagyobb biztosítók már látják, hogy mozdulniuk kell az internetes ügyfélszolgálat irányában. A fejlődés nem egyenletes, miközben egyes biztosítóknál már nagyon fejlett on-line ügyfélkapcsolati rendszerek is megjelentek, sok még a felemás megoldás.

A szerződési adatok megváltoztatásának sokkal egyszerűbb, off-line alapú rendszerét kínálja internetes ügyfeleinek az Allianz Hungária és az ÁB-Aegon. A recept mindkét biztosítónál ugyanaz: Az ügyfél nyomtassa ki a honlapon megtalálható különböző változás-bejelentő nyomtatványokat, "nyomtatott nagy betűkkel" töltse ki, írja alá, majd postán küldje el a megadott címre.

Míg az Allianz esetében a változás-bejelentő nyomtatványok az egyes biztosítási nemekre vonatkoznak (pl. gépjármű változás-bejelentő), addig az ÁB-Aegon konkrét esetekre vonatkozó űrlapokat helyezett el honlapján (adatváltozás, befektetési kombinációváltás - ezt az ING NN-nél ugyebár on-line meg lehet tenni -, áttérés banki díjfizetésre, szerződő módosítás). Az ügyfélbarát szolgáltatások közül ki kell emeljük, hogy az ÁB-Aegon kétféle változás-bejelentővel a szerződés megszűntetését egyszerűsíti meg ügyfele számára, bár ezzel piaci érdekeivel ellentétesen cselekszik.

Az ügyfélszolgálat feladata az is, hogy az ügyfélnek valamilyen általa kért igazolást, dokumentumot juttasson el. Ezt a szolgáltatást jelenleg csak az Allianz Hungária és az ÁB-Aegon nyújtja ügyfeleinek, szolgáltatásuk azonban csak néhány igazolásra terjed ki. Mindkét biztosítótól kérhetünk zöldkártyát külföldi utazásunk előtt, az Allianz a gépjármű-felelősségbiztosításra vonatkozó díjigazolást, az ÁB-Aegon bonus-malus igazolást, adóigazolást, befizetési csekket, az elveszett helyett új biztosítási kötvényt küld az ügyfél kérésére.

A folyamat természetesen nagyon egyszerű: az ügyfél néhány - a szerződés azonosításához szükséges - adatot kell megadjon, mely védett csatornán jut el a biztosítóhoz. Az Allianz a kérést követő munkanapra ígéri az igazolás postára adását, az ÁB-Aegon arról tájékoztat, hogy e-mailben kapunk majd információt az ügyintézésről. A rendszer lehetséges szépséghibájára az ÁB ugyanakkor nyíltan felhívja figyelmünket: Ha 2 munkanapon belül nem kapunk választ, nekünk kell érdeklődnünk egy adott e-mail címen, feltűntetve igénylésünk e-mailben megküldött azonosítószámát.

Láthatjuk tehát, hogy azokat az on-line szolgáltatásokat, melyeket lassan megszokunk a bankoktól, biztosítónktól is elvárhatjuk. A mind jobban összefonódó banki és biztosítási ágazat internetes fejlesztőinek ugyanaz a célja: teljeskörű on-line kiszolgálást nyújtani a XXI. század net-társadalmának.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!