2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A borászok azt szeretnék elérni, hogy a bor nevet a jövőben csak a palackozott minőségi borok esetében lehessen használni.

Mint azt a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) főtitkárhelyettese elmondta annak érdekében javasolják a bor márkajegy bevezetését, hogy az uniós csatlakozást követően is megőrizhető legyen a magyar borágazat arculata, biztosítani lehessen a magyar bor minőségét és meg lehessen akadályozni a hamisítást.

Ez megoldás lehetne azután, hogy az év elején megszüntették a borok zárjegyét. Hiszen a HNT szerint a minőségi bort termelőknek továbbra is garanciát kell nyújtaniuk a fogyasztók számára, hogy a palackban jó minőségű termék található. A márkajegy bevezetése nem jelentene nagy többletköltséget a termelők számára, ugyanis egy-egy palackra 2,2 forint plusz áfa volna a költsége az Állami Nyomda Rt. kalkulációja alapján, amely vállalta a zárjegyhez hasonló márkajegy elkészítését – vélte az érdekvédelmi szervezet vezetője.

Az idei termés becslése kapcsán Horváth Csaba szerint az idei bor várható mennyisége 4 millió hektoliter alatt lesz, így az átlagosnál kevesebb bor kerülhet majd a pincékbe.

Kapcsolódó anyagaink:
Bormarketing és borkultúra Magyarországon
Borászok és bormarketing az ágazat talponmaradásáért

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!