Mint azt a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) főtitkárhelyettese elmondta annak érdekében javasolják a bor márkajegy bevezetését, hogy az uniós csatlakozást követően is megőrizhető legyen a magyar borágazat arculata, biztosítani lehessen a magyar bor minőségét és meg lehessen akadályozni a hamisítást.
Ez megoldás lehetne azután, hogy az év elején megszüntették a borok zárjegyét. Hiszen a HNT szerint a minőségi bort termelőknek továbbra is garanciát kell nyújtaniuk a fogyasztók számára, hogy a palackban jó minőségű termék található. A márkajegy bevezetése nem jelentene nagy többletköltséget a termelők számára, ugyanis egy-egy palackra 2,2 forint plusz áfa volna a költsége az Állami Nyomda Rt. kalkulációja alapján, amely vállalta a zárjegyhez hasonló márkajegy elkészítését vélte az érdekvédelmi szervezet vezetője.
Az idei termés becslése kapcsán Horváth Csaba szerint az idei bor várható mennyisége 4 millió hektoliter alatt lesz, így az átlagosnál kevesebb bor kerülhet majd a pincékbe.
Kapcsolódó anyagaink:
Bormarketing és borkultúra Magyarországon
Borászok és bormarketing az ágazat talponmaradásáért
Bor mint márkajegy?
A borászok azt szeretnék elérni, hogy a bor nevet a jövőben csak a palackozott minőségi borok esetében lehessen használni.