3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Pwc szerint a gyógyszergyártásban paradigmaváltásra számíthatunk, ami rendkívüli változásokat hozhat az iparágban. A legjelentősebb változás a biológiai, személyre szabott terápiák megjelenése lehet.

Az új, biológiai termékek megjelenése paradigmaváltáshoz vezethet az iparágban, ami szükségessé teheti a gyógyszergyárak és a betegek közötti távolság lerövidítését. Ezt elősegítheti az in live engedélyeztetése a gyógyszereknek, melyek során a terápia tapasztalatainak visszacsatolása is sokkal gyorsabb lehet - hangzott el a PwC csütörtöki sajtóbeszélgetésén.

Mivel jelenleg nincs kapcsolat a gyártó és a beteg között, ezért a gyártók fókuszában az orvosok állnak, akik számára továbbképzéseket biztosítanak az új termékek megismerésére. Ennek a folyamatnak az adóvonzatai miatt rendkívüli jelentősége lehet az adóoptimalizálásnak, mely a teljes gyártási, ellátási folyamat során kulcsszerepet kell hogy kapjon - vélik a cég szakemberei.

Mivel a következő 6 évben több fontos termék szabadalma is lejár, – ezek éves forgalma mintegy 267 millió dollár évente – ezért szükséges a gyógyszergyárak számára az új stratégiák kidolgozása. A Pwc szerint a gyógyszergyártók 4 út közül választhatnak, figyelembe véve egyéb iparágak tapasztalatait.

Ezek két csoportra oszthatóak, az olcsó generikus gyógyszerek gyártására, és a folyamatosan fejlesztő szereplőkre. Mivel egy-egy új molekula kutatása rendkívül drága, így a speciális, személyre szabott, biológiai termékeket előállító vállalatok dolga nehezebb, számukra Magyarországon kedvező lehet az a legújabb trend, hogy hazánkban is egyre több biotech kisvállalkozás jön létre.

Ugyancsak a személyre szabott terápiákhoz tartozik a beteg és a gyógyszergyár közötti kapcsolat erősítése, a gyógyszergyár, mint szolgáltató megjelenése. Fontos, hogy újragondolják a korábbi megoldásokat, ugyanis paradigmaváltás van születőben. A Pwc becslései szerint 2016-ra a gyógyszeripar forgalmának 23 százalékát adhatják a biológiai alapú, személyre szabott termékek. Fontos, hogy a fókusz áttevődjön a termékekről a betegre, akit nagyobb felelősségvállalásra kell ösztönözni, akár még egészséges korában.

A virtuális gyártók a fejlesztések magas költségeit egyéb irányú tevékenységei kiszervezéséből fedezhetik, melyek között akár maga a hatóanyaggyártás is megjelenhet. A vállalat számára ebben az esetben különösen fontos az integrált beszállító partnerek virtuális hálózatának kialakítása.

Akárcsak a virtuális gyártók, a gyógyszergyárak előtt álló másik fő stratégia, a tömegpiacra szánt termékeket előállító vállalatok is a költségcsökkentésben érdekeltek. Ebben az esetben fontos a megbízható egyszerű ellátási lánc kiépítése a termékek leggazdagabb kiszállítására, míg a profitközpontok számára a rugalmas, gazdaságos gyártás és elosztás kombinálása a legfontosabb. Természetesen ez akár azt is jelentheti, hogy más iparágakhoz hasonlóan ebben a szektorban is egyre nagyobb szerepet kap a termelésben Kína.

Ugyanakkor a gyártás kiszervezése problémákat is okozhat, hiszen a gyógyszer alapvetően bizalmi termék, éppen ezért előtérbe kerülhet a vállalatok társadalmi felelősségvállalása, melyek a vállalatok jellegéből fakadóan elsősorban a népegészséget célozhatják.

Összességében a gyógyszeripar egy olyan iparág, mely globális piacon működik, ahol más-más igényeket kell régiónként kielégíteni. Míg a fejlett világban az emberek képesek és hajlandóak kényelmi szempontok miatt többet fizetni, ez a fejlődő piacokon már nem jellemző. A sikeres vállalatoknak meg kell találniuk a választ a párhuzamosan jelentkező igények kielégítésére.

Kosztolányi Bálint

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!