10. Ajánljunk fel az ügyfélnek valamilyen értékes ajánlatot vagy ajándékot!
Ha a cég politikája engedi, akkor ajánljon fel egy vigasz terméket vagy árkedvezményt: "Szeretnénk Önnek egy 10 százalékos árengedményt nyújtani."
A panaszos email-ek megválaszolása igen nehéz munka, ellentétben azzal, amikor egy ügyfélproblémát telefonon keresztül oldunk meg. Az email nem ad lehetőséget arra, hogy meghalljuk az ügyfél hangjában a megkönnyebbülést, a megnyugvást, így nem lehet meg az az örömünk sem, hogy sikerült az ügyfél mérgét elismeréssé alakítanunk.
Manapság egy jól működő CRM-rendszer a cégnél nagyon sok gondot le tud venni az ügyfélszolgálati munkatársak válláról. Ha van már CRM-rendszerünk, akkor használjuk bátran a fenti ötleteket, és állítsuk át rendszerünket úgy, hogy a fenti paramétereket képes legyen kezelni. Ha még nincs, akkor gondolkodjunk el arról, hogy a CRM-rendszer bevezetési költsége nagyobb-e, vagy pedig az ügyfelek elvesztése miatti bevétel veszteség.
Forrás: CRM Percek
Dühös ügyfelekből lelkes rajongók
Mint tudjuk, a problémamentes világ csak ábránd, a reklamáció viszont állandó jelenség. Ezért a cél az, hogy a panasz kezelése által a mérges ügyfél a cég leghűségesebb vevőjévé váljon.