Kissé összetettebb a Pricewaterhouse Coopers "E-business made in Switzerland" című kiadványában közzétett meghatározása. E szerint az e-üzlet rendszerek, folyamatok, szervezetek, értékláncok és teljes piacok olyan integrációja, mely internet-alapú, illetve azzal kapcsolatban álló technológiákat és koncepciókat alkalmaz. Az elektronikus kereskedelem, mely alapvetően a marketing és az eladás folyamatát öleli fel csupán az e-üzlet egy részét képezi.
Miközben a felszínen az e-üzlet a vásárlóknak, a partnereknek és a szállítóknak az internet segítségével kialakított kapcsolata, a lényeg a korábbi üzleti folyamatok átalakításában, hatékonyabbá tételében rejlik.
Az e-üzletbe való belépéshez a vállalatoknak fel kell oldani korábbi gátlásaikat és addig féltve őrzött háttér adataik egy részét az elektronikus tranzakciók során az interneten keresztül meg kell osztaniuk ügyfeleikkel, partnereikkel, szállítóikkal. (Különösen nehéz ez olyan környezetben, ahol sok cég még a nyilvános, a Cégbíróságon bárki számára hozzáférhető adatait sem hajlandó az érdeklődőknek megadni.)
Az e-üzlet egyes cégek számára olyan megoldások bevezetését jelenti, melyek csak a webes környezetben lehetségesek. Az on-line árverések alkalmazása, a digitális piactéren való részvétel, vagy az e-beszerzés bevezetése teljesen új üzleti modell alkalmazását teszi szükségessé. Mindebből jól látható, hogy az e-üzletbe belevágni nem annyira valamilyen IT megoldás bevezetéséről, mint egy alapvető üzleti stratégiaváltásról szól.
E-üzlet 1.
Új sorozatunkban az e-gazdaság alapfogalmainak tisztázására teszünk kísérletet. Terítéken az e-üzlet.