2p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy német fogyasztóvédelmi szervezet szúrópróbaszerű tesztvásárlással kiderítette: a legolcsóbb tíz diszkont- illetve szupermarketlánc árai csak minimális mértékben térnek el egymástól. Ennek hátterében az áll, hogy a hálózatok - mind külföldön, mind hazánkban - pontosan figyelemmel kísérik a konkurencia árait.

Mint arról korábban a Menedzsment Fórum is beszámolt, a legnagyobb láncok természetesen hazánkban is figyelembe veszik a versenytársak árait. Neubauer Katalin a CBA kereskedelmi igazgató kérdésünkre korábban elmondta: áraikat a konkurencia és a költségek figyelembevételével alakítják ki, előbbiek árait ennek során annyira veszik figyelembe, amennyire azt utóbbiak engedik. A Tescóhoz hasonlóan a napi élelmiszerek árainak alacsonyan tartását tartják különösen fontosnak, az image-ápolás fontosságát szem előtt tartva.

A CBA például az árkialakítás konkrét folyamatában a beszerzési árból indul ki, s cikkenként állapítja meg az eladási árat. Az akciókkal járó diszkontár után, amennyiben kevés áru maradt készleten, visszaállnak az eredeti árak. Nagyobb készlet megmaradása esetén természetesen folytatódik az akció. Neubauer Katalin szerint áremelést csak két esetben hajtanak végre: egyrészt ha növekszik a beszerzési ár, másrészt ha adó- vagy egyéb terhek negatív módosulásával kell szembenézni.

Általában elmondható, hogy az áruházak az árak meghatározásakor előre meghatározott stratégiát követnek. Ennek alapmintája évek, egyesek szerint évtizedek óta nem változott: azt hosszú idők során felhalmozott tapasztalatok, így például a regisztrált vásárlói reakciók, és egyéb jól bevált szempontok - szimpatikus ártükör, árfüggő image - határozzák meg.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!