A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) a csatlakozó országok közül elsőként kezdeményezett párbeszédet az Európai Unió bizotságának közlekedési főigazgatóságával a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesületével (IRU) és az EU Parlament magyar képviselőivel.
Hinfner Miklós, az MKFE ügyvezető főtitkára elmondta: az MKFE és az IRU szeretné elérni, hogy Európában javuljanak a közúti közlekedés feltételei, bővüljön és korszerűsödjön az úthálózat és gyorsuljon az átkelés a határokon. Az EU Parlament magyar képviselőivel a jövőben rendszeressé váló párbeszéd és lobbitevékenység által ki akarják harcolni, hogy az unióban váljanak egységessé az útdíj-szedési rendszerek és a fuvarozást érintő szabályok.
De Sorgó Tibor, az MKFE ügyvezető elnöke arra kérte Barsiné Pataky Etelkát és Becsei Zsoltot, az EU Parlament közlekedési bizottságának tagjait, hogy próbálják meg elérni a nemzetközi versenysemlegességet torzító elemek megszüntetését, különös tekintettel a 2005 januárjában bevezetendő német úthasználatidíj-rendszerre, amelyhez a szükséges fedélzeti berendezést német döntés alapján nem szerelhetik be Magyarországon a kamionokba, mert egyelőre nem áll rendelkezésre minősített szerviz. Emellett a díjak fizetését szolgáló terminálokon nincs magyar nyelvű tájékoztatás.
Günther Ettl, az EU Bizottság közlekedési főigazgatóságának vezető munkatársa közölte: ez ügyben Brüsszel és Berlin között folynak az egyeztetések és az EU Bizottság biztosítékokat kapott a német féltől az úthasználati-díj rendszerre történő átállás zökkenőmentességére és arra, hogy minden szükséges információt időben eljuttatnak Európa közúti fuvarozóihoz.
Barsiné Pataky Etelka megerősítette együttműködési készségét a magyar fuvarozók problémáinak tolmácsolására az EU Parlamentben. Kifejtette: A héten ülésezett az EU Parlament közlekedési bizottsága, amelynek témája a kamionok vadrácsának puhább anyagból készítése volt. Felmérések szerint ugyanis sok súlyos közlekedési baleset történik amiatt, hogy a teherautók vadrácsa túl kemény, merev anyagból készül. A képviselő kiemelte: ez ügyben is várja a magyar fuvarozók véleményét, javaslatait, amelyet továbbít az EU Parlamentbe.
Hinfner Miklós elmondta: a fuvarozókat érintő EU-csatlakozás óta a közlekedés területén kialakult helyzet értékelésére október 20-án az MKFE részvételével 100 fős kerekasztal-megbeszélést szervez az IRU Brüsszelben, amelyre meghívták a magyar Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, az EU Bizottság közlekedési főigazgatósága és az EU Parlament magyar képviselőit is. (MTI)
Egységes európai útdíj-szedési rendszerért lobbiznak fuvarozók
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) a csatlakozó országok közül elsőként kezdeményezett párbeszédet az Európai Unió bizottságának közlekedési főigazgatóságával a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesületével (IRU) és az EU Parlament magyar képviselőivel.