3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) a csatlakozó országok közül elsőként kezdeményezett párbeszédet az Európai Unió bizottságának közlekedési főigazgatóságával a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesületével (IRU) és az EU Parlament magyar képviselőivel.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) a csatlakozó országok közül elsőként kezdeményezett párbeszédet az Európai Unió bizotságának közlekedési főigazgatóságával a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesületével (IRU) és az EU Parlament magyar képviselőivel.

Hinfner Miklós, az MKFE ügyvezető főtitkára elmondta: az MKFE és az IRU szeretné elérni, hogy Európában javuljanak a közúti közlekedés feltételei, bővüljön és korszerűsödjön az úthálózat és gyorsuljon az átkelés a határokon. Az EU Parlament magyar képviselőivel a jövőben rendszeressé váló párbeszéd és lobbitevékenység által ki akarják harcolni, hogy az unióban váljanak egységessé az útdíj-szedési rendszerek és a fuvarozást érintő szabályok.

De Sorgó Tibor, az MKFE ügyvezető elnöke arra kérte Barsiné Pataky Etelkát és Becsei Zsoltot, az EU Parlament közlekedési bizottságának tagjait, hogy próbálják meg elérni a nemzetközi versenysemlegességet torzító elemek megszüntetését, különös tekintettel a 2005 januárjában bevezetendő német úthasználatidíj-rendszerre, amelyhez a szükséges fedélzeti berendezést német döntés alapján nem szerelhetik be Magyarországon a kamionokba, mert egyelőre nem áll rendelkezésre minősített szerviz. Emellett a díjak fizetését szolgáló terminálokon nincs magyar nyelvű tájékoztatás.

Günther Ettl, az EU Bizottság közlekedési főigazgatóságának vezető munkatársa közölte: ez ügyben Brüsszel és Berlin között folynak az egyeztetések és az EU Bizottság biztosítékokat kapott a német féltől az úthasználati-díj rendszerre történő átállás zökkenőmentességére és arra, hogy minden szükséges információt időben eljuttatnak Európa közúti fuvarozóihoz.

Barsiné Pataky Etelka megerősítette együttműködési készségét a magyar fuvarozók problémáinak tolmácsolására az EU Parlamentben. Kifejtette: A héten ülésezett az EU Parlament közlekedési bizottsága, amelynek témája a kamionok vadrácsának puhább anyagból készítése volt. Felmérések szerint ugyanis sok súlyos közlekedési baleset történik amiatt, hogy a teherautók vadrácsa túl kemény, merev anyagból készül. A képviselő kiemelte: ez ügyben is várja a magyar fuvarozók véleményét, javaslatait, amelyet továbbít az EU Parlamentbe.

Hinfner Miklós elmondta: a fuvarozókat érintő EU-csatlakozás óta a közlekedés területén kialakult helyzet értékelésére október 20-án az MKFE részvételével 100 fős kerekasztal-megbeszélést szervez az IRU Brüsszelben, amelyre meghívták a magyar Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, az EU Bizottság közlekedési főigazgatósága és az EU Parlament magyar képviselőit is. (MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!