2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szlovákiában eladják az állami vasúti árufuvarozási társaság többségi részesedését, a ZSSK Cargo Slovakia 66 százalékára stratégiai befektetőt keresnek - jelentette be Ján Figel közlekedési miniszter Pozsonyban, sajtótájékoztatón pénteken.

A tárcavezető elmondta: az állam csupán 34 százalékot kíván megtartani, a kisebbségi részesedés megfelelő volna a vállalat ellenőrzéséhez. A tervezett privatizáció többek érdeklődését felkeltette "a szomszédos országokban" - tette hozzá Ján Figel, konkrét cégek megnevezése nélkül.

Az új többségi tulajdonostól modernizációt, a szükséges fejlesztések elvégzését várja a pozsonyi vezetés. Az állami cég a válság miatt az utóbbi időben veszteséges volt, de Szlovákia földrajzi adottságai, régiós központi helyzete kiváló lehetőségeket biztosít számára.

A ZSSK Cargo Slovakia iránt érdeklődő befektetőkről a miniszter nem árult el részleteket. Az azonban ismert, hogy a Rail Cargo Austria, az osztrák nemzeti vasúttársaság árufuvarozási cége - amely a magyar MÁV Cargo tulajdonosa is - egyszer már pályázott a szlovák vállalatra. A 2006-os privatizációs pályázaton az osztrák induló az első helyen végzett, az eljárást azonban a Robert Fico vezette baloldali ellenzék - a későbbi kormány - nyomására leállították. Pedig ezzel Szlovákia lett volna az első kelet-európai ország, ahol magánosítják az állami vasúti teherszállító vállalatot.

A pénteken ismertetett tervek szerint a szlovák kormány egy sor további intézkedésre is készül a vasútnál. Egyebek mellett létszámcsökkentés, szárnyvonal-bezárás és jegyáremelés következhet. Három éven belül ötezer munkahely szűnhet meg, és 124 kilométernyi vasútvonalon állhat le végleg a közlekedés.

A három szlovák állami vasúti társaság - a személyszállítással, a teherfuvarozással és a karbantartással foglalkozó cég - jelenleg összesen 32 ezer embernek ad munkát.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!