Az ajánlatkérő azért nyilvánította eredménytelennek a közbeszerzést, mert annak műszaki tartalma megváltozott. A tendert a tervek szerint májusban írja ki újra a NIF.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium április közepén rendelte el, hogy az előkészítés alatti és forgalomtechnikai kivitelezés megkezdése előtt álló autópálya-szakaszokon, ahol a forgalomnagyság a beton elválasztó elemek használatát egyértelműen nem igazolja, helyettük az erre vonatkozó előírások megjelenéséig acél szalagkorlátokat építsen be az elválasztó sávban a kivitelező. A közpénzek hatékonyabb felhasználását eredményező módosítás a beruházási összeget várhatóan több millió forinttal csökkenti majd az M3 új, 11,9 km hosszú, kétszer két sávos szakasza esetében. Az intézkedéstől ugyanakkor az egész autópálya-hálózaton további jelentős megtakarítások várhatóak.
Az M3 autópálya Nyíregyháza és a 49-es főút közötti szakaszán közben gőzerővel zajlik az építkezés: a 33,8 kilométeren, kétszer két sávos kialakításban megépülő autópályán a régészeti leletmentés már a végéhez közeledik, a humuszolás is megtörtént. A földmű anyagának próbabeépítése, illetve a műtárgyak próbacölöpözése sikeres volt; a szállítóutak megerősítése rendben lezajlott, az ezek melletti ingatlanok előzetes felmérését pedig már elvégezte a beruházó NIF Zrt.
A sztráda Nyíregyháza és a 49-es főút közötti szakaszának építését a C-S-K-K 2009 Konzorcium (tagjai a Colas Hungária Zrt., STRABAG Építő Zrt., KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., KELET-ÚT Kft.) végzi, a kivitelezési szerződés összege nettó 31,9 milliárd forint.
MTI