A szigetország netezőinek mintegy fele engedett már színlelt e-mailek kérésének, s fedte fel PIN kódját, online banki jelszavát, vagy fizetett soha meg nem érkező termékekért. A lóvá tetteknek eddig mindössze egy százaléka vesztett valóban pénzt, az ő kártalanítási esélyeik azonban igen csekélyek. 53 százalékuktól bankjuk máris megtagadta a kárpótlást, míg 11 százalék sorsa még kétséges.
[ajanlo=101][igazitas=left/]
Az e-mailek generációjának új csoportját képező úgynevezett "phishing" levelek egy általunk jól ismert és használt weboldalra kísértetiesen hasonlító lapra invitálnak, ahol felkérnek minket személyes adataink frissítésére. Az AOL kutatásban megkérdezettek negyede nem volt vele tisztában, hogy milyen veszélyek rejlenek személyes adataik kiszolgáltatásában. Noha a fentiek ellenére a legtöbb brit bank jelenleg még kártalanítja ügyfeleit, a jövőben ezen a téren változás várható. Az online csalások veszélye főként abban rejlik, hogy a csalók általában kis összegeket emelnek le a számláról, amit a kevésbé szemfüles számlatulajdonosok észre sem vesznek.
Menedzsment Fórum
Fizetnek a lóvá tett netezők
Minden huszadik brit internet felhasználó beleesett már az online csalások csapdájába, derül ki az AOL legújabb felméréséből.