4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Toyota luxusmárkája, a Lexus 10 évig uralta az amerikai luxusautó-piacot. Azonban az elmúlt két évben újra a német márkák - BMW, Audi, Mercedes - voltak az eladási toplista elején. A Toyota egy modernizált Lexus IS-sel indul ismét az első helyért.

2000 és 2010 között a Lexus uralta az amerikai luxusautó-piacot, azonban az elmúlt két évben a BMW és a Daimler is megelőzte a japán márkát az értékesítési volument tekintve.

A Toyota ezért, hogy visszaszerezze az első helyet, modernizálta a prémium márkájának zászlóshajóját, az IS-t, amit 2014-ben mutatnak majd be az Egyesült Államokban. Ennek érdekében a Lexus az éves nyereségének a 20 százalékát költötte fejlesztésekre, jelezve, hogy mennyire fontos a cégnek a világ legnagyobb autópiaca, írja a Bloomberg.

Erre a "dögre" még Amerikában is várni kell

A Toyota egyrészt növelni szeretné a Lexus ázsióját a tengerentúlon, mivel sokkal jövedelmezőbb, mint a Hybrid, vagy a Camry típusa, másrészt szeretnék megakadályozni a vásárlói kör elfordulását a márkától.

Nem elég a kényelem és a biztonság

Bár a luxusszegmensben még mindig a Lexus rendelkezik a leghűségesebb vásárlókkal, a német márkák a fiatalabb vevők felé fordulnak, akik értékelik a stílust és az izgalmas, dinamikus vezetési élményt - mondta Alexander Edwards autópiaci kutató a Bloombergnek. Hozzátette, hogy a dizájn és a teljesítmény alapkövetelmény a luxusszegmensben, nem elég a kényelem és a biztonság. Az átlagos Lexus vásárló átlag életkora 61 év, míg a Mercedesé 54 év, a BMW-é pedig 49 év.

A terv megvan, a számok jönnek

Az amerikai Lexus marketing alelnöke, Brian Smith szerint a cég idén 6,5 százalékkal kívánja megemelni eladásainak mértékét előző évhez képest, méghozzá 260 ezer darabra, amiben a személygépjárművek mellett a teherautók is benne vannak. Ez a növekedés 2008 óta a legnagyobb mértékű bővülés lenne. Jó jelnek számít, hogy a Lexus 2013 első negyedévében 16 százalékkal növelte az eladási volument éves bázison 56 740 járművet eladva.

Ugyanakkor ez a növekedési ütem nem elegendő, hogy a Lexus a harmadik helyről az élre törjön. A BMW és a Mercedes 2013-as tervszámai ugyanis szintén meghaladják a 2012-es adatokat. Előbbi 281 460 darabos eladási volumennel, utóbbi 274 134 darabbal zárta az évet úgy, hogy a Daimlernél nem számolták bele a kisteherautókat és a Smart márkát, a BMW-nél pedig a Minit.

Az értékesítési számokat tekintve a világ legnagyobb luxusautó-gyártója, a BMW idei Egyesült Államokbeli eladásai meghaladhatják a 305 ezret, a Mercedesé pedig a 308 ezret - mondta Jeff Schuster, a LMC Automatic Troy elemzőcég alelnöke a Bloombergnek. Hozzátette, hogy ezek jóval a Lexus 260 ezres értékesítési terve fölötti számok.

A versenyt fokozza a riválisok elhivatottsága is, ugyanis a Daimler szerint az idei második féléves teljesítményük az új modelljeknek köszönhetően meg fogja haladni az év elejeit.

Túl erős riválisok mellett régi-új játékosok

2013-ban a Toyota prémium márkájának nem csak az első két helyezettel kell megküzdenie. Erősen jön fel az eladási listán a Volkswagen-csoport luxusmárkája, az Audi, és a "lokális keményfiú", a General Motors gyártotta Cadillac is.

2014-es bemutatóra váró Cadillac látványterve

Az Audi 2012 utolsó negyedévében 16 százalékos növekedést ért el éves bázison 34 186 darab járművet szállítva, idén márciusban pedig 13 253 darabot adott el, ami a tengerentúli értékesítéseket számítva a cég valaha volt második legjobb hónapja.

A Cadillac 2013-as első negyedéve álomszerűen indult, ugyanis 43 712 járművet szállított, ami leginkább annak köszönhető, hogy 49 százalékkal sikerült növelni az eladási volument márciusban.

Ezeket az eredményeket Jeremy Acevedo, az Edmunds.com autópiaci elemzője úgy értékelte, hogy a Lexustól egyhamar nem várható az amerikai első helyezés visszavétele. A németek túl erős forgalmat generálnak ugyanis ahhoz, hogy a japán márka feljebb kapaszkodjon, tette hozzá a Bloombergnek nyilatkozva.

A luxuscikkek piaca növekszik

Azonban a Lexusnak nem kell aggódnia a kereslet hiánya miatt, ugyanis válság ide, vagy oda, a luxustermékek piaca növekszik, így a luxusautóké is. A prémium kategóriás modellek iránti kereslet nemcsak az Egyesült Államokban emelkedik, hanem a világ második legnagyobb autópiacán, Kínában is, valamint Délkelet-Ázsiában, Latin-Amerikában és Oroszországban is.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!