A cég eddig összesen 3.491 gázhajtású autóbuszt gyártott az elmúlt közel másfél évtizedben, ami az összes leszállított NABI autóbusz 43,5 százaléka. A környezetbarát buszok az Egyesült Államok városaiban teljesítenek szolgálatot.
Magyarországon egyelőre csak Szegeden alkalmaznak földgázhajtású buszokat a utasszállításra. Külföldön azonban jóval népszerűbb a gáz, mint hajtóanyag használata a tömegközlekedésben. Nemcsak a tengerentúlon, hanem az élen járó Svédország után Görögországban és Spanyolországban is egyre nő a gázüzemű eszközök száma a tömegközlekedésben a közlemény szerint.
A NABI szerint biogáz formájában óriási ingyenes üzemanyagforrások rejlenek a fővárosi és környékbeli hulladék feldolgozókban, egyelőre kiaknázatlanul. A cégnél úgy vélik, egy év alatt a közlekedésbe vonható metántartalom több mint 7 millió liter gázolaj felhasználásának elkerülését, megközelítőleg 180 autóbusz meghajtását, 13 millió buszkilométer megtételét jelentheti.
Ez a megújuló energiaforrás az ország teljes közlekedési célú energiafelhasználásának az 1,3 százalékát adhatja, amely markáns előrelépést hozhatna az EU által 2020-ra kitűzött megújuló energiafelhasználás célértékeinek elérésében. Az áttéréssel jelentősen csökkenthető a szén-dioxid, a nitrogén-oxidok és a szilárdrészecske kibocsátás.
A NABI Kaposváron és Budapesten működtet autóbusz karosszéria gyártó és összeszerelő üzemet, a cég mintegy 400 főnek ad munkát.
MTI