3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lényegesen megnőtt az akciók, illetve a promóciók szerepe 2009 óta, az összes megkérdezett 58 százaléka tájékozódik postai úton érkező szórólapokból, és azok közül, akik így érkező akciós újságot kapnak, minden negyedik személy ez alapján vásárol - derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor 2011 legfrissebb eredményeiből.

A GfK közleménye szerint a legtöbb akciós újságot a diszkontok adják ki, őket követik a hipermarketek. Tavaly az akciós újságok kevesebb oldalon és kevesebb terméket hirdettek meg, mint egy évvel korábban.

A Gfk felmérése alapján először egy 2009-es felmérésnél volt tapasztalható, hogy lényegesen megnőtt az akciók/promóciók szerepe. Ezek jelentősége a korábbi évekhez képest továbbra is magas, ami a válság hatására átalakult tudatosabb fogyasztói magatartásformára utal. A piackutató cég szerint 2001 óta az idén volt a legmagasabb azok aránya, akik nem kapnak postai úton szórólapot (30 százalék) - különösen a Közép-Dunántúli régióban volt magas ez az érték (55 százalékot ért el).  Az összes megkérdezett 58 százaléka tájékozódik postán érkezett szórólapokból, ami az eddig mért legalacsonyabb arány.

A közlemény alapján azon megkérdezettek közül, akik kapnak postán szórólapot, 16 százalékuk olvasás nélkül kidobja azt, 61 százalékuk szokta átnézni és közel minden negyedik ember vásárol is az alapján. Jellemzően a nők, az idősebb korosztály tagjai, az alacsonyabb végzettséggel rendelkezők, a kis települések lakói, illetve a városi alsóközéposztály szegmensébe tartozók azok, akik vásárolnak is az akciós újságok alapján, míg a legkisebb érdeklődést a fiatalok, a felsőfokú végzettségűek, az egy fős háztartásban élők, illetve a fővárosi és Pest megyei lakosok mutatják a szórólapok iránt.

A felmérés tapasztalatai szerint 2009-hez hasonlóan 2010-ben is elsősorban az alapvető élelmiszerek akcióit követték nyomon a vásárlók, emellett a tejek és tejtermékek, illetve a húsok és húskészítmények iránt volt legnagyobb az érdeklődés. 2009-hez képest jelentősen emelkedett azok aránya, akik a fagyasztott élelmiszerek hirdetéseit kísérték figyelemmel. Szembetűnő, hogy 2010-ben gyakorlatilag nem volt olyan termékkategória, amely kevesebb vásárló érdeklődését keltette fel, mint 2009-ben.

Tavaly az értékesítési csatornák versenyét a diszkontok nyerték 359 kiadott akciós újsággal, szemben a hipermarketek 298 lapjával. Az ilyen hirdetések közel 18 százaléka továbbra is az ital kategóriába tartozó termék, második a húsáru (17 százalék), a harmadik pedig a kozmetika árucsoport (13 százalék).

A szórólapokban kommunikált árkedvezmény mértéke a hús kategóriában átlagban 23 százalék, a legmagasabb kedvezményt általában a diszkontok adták a tavalyi évben. Az ital kategóriában ez a kedvezmény 22 százalék, kozmetikumok hirdetései esetében pedig 23 százalék volt 2010-ben.

Az egy újságban megjelent termékek számát nézve, míg 2009-ben átlagosan 152 termék jelent meg, addig 2010-ben csak 144 hirdetés szerepelt a kis kiadványokban, az átlagos oldalszám pedig 14 oldalról, 13 oldalra csökkent. Tehát kevesebb oldalon, kevesebb terméket hirdettek az akciós újságok 2010-ben. A Gfk szerint továbbra is a heti akciók a legnépszerűbbek, a kiadott újságok 41 százalékát teszik ki, míg második helyen (22 százalék) a 14 napig érvényes kiadványok állnak.

A GfK Csoport a világ negyedik legnagyobb piackutató vállalata 100 országban több mint 10.000 alkalmazottal áll ügyfelei rendelkezésére, közülük közel 100-an Magyarországon dolgoznak. A GfK Csoport forgalma 2009-ben 1,16 milliárd eurót tett ki.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!