2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt évben 50 százalékkal nőtt az on-line vásárlók száma - derült ki a Taylor Nelson Sofres Interactive (TNSi) nemrég publikált felméréséből. A 2001. márciusa és májusa között folytatott felmérés során 36 ország 42,742 internetezőjével készítettek interjút.

A TNSi által vizsgált 36 ország között idén is szerepelt Magyarország. Sajnos dicsekvésre nincs sok okunk. Bár a Global e-commerce Report 2001 által közölt egyese részadatok eddig is ismertek voltak, így összegyűjtve, nemzetközi kontextusba helyezve mégis sokkolóan hatnak. Miközben a listavezető Egyesült Államokban az internetezők harmada használja ezt a kereskedelmi csatornát, Magyarországon csak az internetezők 3 százaléka vásárol on-line. A sereghajtók között többek közt Indonéziával, Argentínával, Törökországgal és a Fülöp-szigetekkel kerültünk egy csoportba.

Hong Kong 33 százalékos "rekordjával" és a 15 százalékos átlaggal szemben a hazai internetezőknek csak 1 százaléka szerez információkat az internetről off-line vásárlás előtt. Mindez nem feltétlenül az internetezők hibája. A Dotkom szakértőinek tapasztalatai szerint Magyarországon még nagyon alacsony az internet lehetőségeivel élni képes .kereskedelmi cégek száma.

A gyenge hazai vásárlási hajlandóság okai közé tartozik az internetezők sajátos demográfiai eloszlása. Az internetezők 58 százalékát a 20 évnél fiatalabbak teszik ki, míg a nemzetközi tapasztalatok szerint az on-line vásárlás iránt leginkább fogékony 30-40 éves rétegbe mindössze a hazai behálózottak 19 százaléka esik.

Az elektronikus kiskereskedelem nálunk várhatóan a közeli hónapokban sem indul gyors fellendülésnek. Legalábbis erre enged következtetni, hogy a megkérdezett magyar internetezők válaszai alapján a TNSi 0 százalékban állapította meg az e-vásárlásba a közeljövőben belépni szándékozó arányát. (A legnagyobb fejlődés Japánban várható, ahol 41 százalék az on-line vásárlást tervezők aránya.)

A TNSi tanulmányából ismét szembesülhetőnk a szomorú ténnyel, hogy a magas internetezési költségek, valamint az alacsony kereskedelmi- és vásárlási kultúra miatt Magyarország továbbra is képtelen kilépni az internetes üzlet sereghajtóinak csoportjából.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!