2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jóváhagyott, később mégis törölt rendelések miatt háborognak a fogyasztók a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szerint.

A H&M az internetes honlapján számos terméket 90-190 Ft-os áron kínált értékesítésre rövid ideig, amelyekből a fogyasztók már rengeteget megrendeltek és számukra azokat vissza is igazolták. Most mégis sorra kapják az értesítést a rendelések törléséről. A FEOSZ a médiából értesült az ügyről, és nem vitás: a vállalkozásnak ki kell szállítani a már ténylegesen visszaigazolt termékeket az eredetileg vállalt áron, áll a szervezet közleményében.

A médiában jelentek meg a napokban azok a hírek, miszerint a H&M rövid ideig rendkívül olcsón, 90-190 Ft-os áron hirdette termékeit és a vásárlók kapva kaptak ezen az alkalmon. Több bejegyzés szólt arról a közösségi oldalakon, hogy volt, akinek az árut ki is szállították, de volt, akinek az esetében erre már nem került sor és a korábban visszaigazolt megrendelése törléséről kapott csak értesítést. Cserébe 15 százalékos levásárlási kedvezményt ígér a cég a következő vásárlásnál. Holott ezt nem lehet megtenni és a vállalkozásnak teljesítenie kell azokat az ügyleteket, amelyekben már ténylegesen visszaigazolta a termékeket az eredeti áron!

Ezek a legőrültebb munkák

A fogyasztók által a közösségi oldalakon oly sokszor hivatkozott és kiposztolt, cég részéről adott korábbi írásos tájékoztatás szerint is: "Véglegesített rendelés esetében a csomag után fizetendő összeget, a visszaigazoló e-mailben feltüntetett végösszeg alapján kell kiegyenlíteni". A FEOSZ felhívja a H&M figyelmét, hogy teljesítenie kell a már véglegesített megrendeléseit az eredetileg vállalt áron.

Az elektronikus kereskedők kötelezettségeit nem csak jogszabály határozza meg. Pontosan az a lényege az online vásárlásnak, hogy ha a fogyasztó megbízik az interneten hirdető vállalkozásban és leadja megrendelését, a cég pedig írásban visszaigazolja azt, akkor ennek eleget is kell tennie. Ha ez pedig nem így történik, akkor az a fogyasztók digitális kereskedelembe és persze a cégbe vetett bizalmát ássa alá.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!