A "hívja most", "látogassa meg ma", "kattintson ide" felszólítás mindenkiben kisebb vagy nagyobb érzelmi reakciót kelt, így az nagyobb eséllyel fog hatni.
Ha pedig még hatásosabbá kívánjuk tenni a reklámot, akkor azt is fűzzük hozzá, hogy mindezt gyorsan tegyék. Ennek érdekében ajánlatos időbeli korlátot szabni az ajánlatnak, például fogyóban a készlet ("Már csak 1000 db maradt - kiszolgálás érkezési sorrendben!"), vagy az akció ideje limitált( "csak a hónap végéig tart").
A módszer azért működik, mert az emberek többsége szereti halogatni a dolgokat, és végül nem azzal foglalkozik, ami fontos, hanem ami sürgős. Ha ezt a taktikát választjuk, tartsuk be a mennyiségi limitet vagy határidőt, különben elveszik a szavahihetőségünk. Az "akciónkat meghosszabbítottuk" felirat láttán mindenki tudni fogja, hogy rosszul alakulnak az eladások.
Hogyan váltsunk?
Ha cégünk régi reklámjai egyáltalán nem működtek, akár azonnal nekikezdhetünk az új tervezésének a fenti szempontok alapján. De ha a régi reklámok is hoztak vevőket, akkor csak lassan váltsunk, mivel ha azt elvágjuk, akkor az abból érkező vevőfolyamtól is elbúcsúzhatunk. Tehát először kezdjük el párhuzamosan futtatni a régi és az új hirdetést, azaz vezessük be az újat, és - 2-3 hónap alatt - futtassuk ki a régit.
Statisztikák szerint egy embernek 7-8-szor kell találkoznia egy üzenettel ahhoz, hogy vásároljon. Tehát egyetlen megjelenéstől ne várjunk sokat: vagy rövid ideig intenzíven, vagy hosszú ideig elnyújtva, de kitartóan folytassuk a reklámkampányunkat.
Forrás: ingyenes kkv Marketing Magazin
Hét ötlet a sikeres reklámhoz
A sikeres reklám jó helyen fut, mágikus címsorokat vet be, a vásárló haszonorientált felfogására apellál, és szemtelenül belesulykolja, mit kell tennie vágyai kielégítése érdekében.