A forrás, amely amerikai kormányzati és üzleti oldalról is hivatkozik tisztviselőkre, úgy értesült, a Boeing mostani kínai megrendelői közé a China Southern Airlines, a China Eastern Airlines, az Air China, a Shanghai Airlines, a Hainan Airlines és a Xiamen Airlines társaságok tartoznak. A Boeing előrejelzései szerint Kína húsz éven belül a világ második legnagyobb légiközlekedési piacává válik. Ennek megfelelően az országnak a következő két évtizedben 2 300 új gépre lesz szüksége.
A megrendelések jobb helyzetbe hozhatják a Boeinget európai riválisával, az Airbus-szal szemben, de jelentősen lendítenek a 2008-ban megjelenő gépek [ajanlo=90][igazitas=left/] forgalmán. Mint ismeretes, a 7E7 Dreamliner sebessége a hangsebességet közelíti majd, üzemanyagfelhasználása pedig 20 százalékkal kevesebb, mint a hasonló méretű gépeké – amilyen például az Airbus 350. Az is az amerikai gyártó mellett szól, hogy még 2008 első felében, vagyis a pekingi olimpia előtt elkezdi leszállítani az elkészült gépeket, az első A350-es pedig csak 2009-ben szállhat majd fel. A Reuters-nek nyilatkozó szakértők szerint a Boeing ezzel a géppel piaci részesedését akár 50 százalék fölé is növelheti.
A Menedzsment Fórum is beszámolt a Boeing más ázsiai megrendeléseiről: a Vietnam Airlines-sal négy, a legnagyobb ázsiai légitársasággal, a Japan Airlines-sal harminc új 7E7 Dreamliner típusú repülőgép eladásáról kötnek szerződést, várhatóan az év első negyedében.
Eközben az Airbus sem tétlenkedik. Az Air China csütörtökön jelentette be, hogy húsz gépet vásárol az A330-200-ból, de a hírek szerint az A380 óriásgépre is akad vevő, méghozzá a China Southern, amely várhatóan 5 gépre adja le megrendelését.
Menedzsment Fórum
Hétmilliárd dolláros üzletet köt Kínában a Boeing
A Boeing pénteken hat kínai légitársasággal írja alá a szerződést hatvan 7E7-es Dreamliner eladásáról. Az ügylet értéke elérheti a 7,5 milliárd dollárt, értesült a céghez közeli forrásból a Reuters.