4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hiába produkálnak a nagy német autógyárak jó eladási mutatókat Kínában, nem tudják kikerülni az egyre zsugorodó európai kereslet okozta fájdalmakat.

Immáron a német autóipart is utolérte az európai gazdasági válság okozta keresletcsökkenés. A Volkswagen 2009 óta nem látott esést könyvelt el a nyereségében, míg a Mercedes már költségcsökkentést eszközöl, hogy túlélje a dél-európai országok okozta piacszűkülést - derül ki a Bloomberg összefoglalójából.

A harmadik negyedévig a német autógyáraknak nem "fájt" a válság, annak köszönhetően, hogy jelentősebb növekedést sikerült elérniük a hazai, az amerikai, valamint a kínai piacon. Azonban a német óriások ellenálló képessége kezd megfakulni.

(A hazánkban is jelenlevő német autógyárok  hazai helyzetéről és jövőjéről már mi is írtunk: Jól érzik magukat hazánkban a német autógyárak címmel.)

Nehéz évek jönnek

Ian Roberts, a BMW értékesítési vezetője a Bloombergnek elmondta, egyre nehezebb kihívásokkal kerülnek szembe Európában. Hozzátette: a lokális problémák átterjednek az ázsiai piacra is. Roberts szerint az európai autópiac stabilizációjához rögös út vezet, és a fellendülésig több év is eltelhet. Ellentétben a 2009-es világválsággal, a német autógyáraknak most volt idejük felkészülni a csökkenő kereslet okozta problémákra.

Ugyanezt erősítette meg a lapnak Stuart Pearson, a Morgan Stanley elemzője, aki hozzátette, 2007 óta negyedével esett vissza az autópiac. Pearson szerint nincs igazi megoldás Európára nézve, hiszen a régióban magas a munkanélküliség, valamint telített a piac.

A piac szűkülése gyárbezárásokra kényszeríti Európa autóipari cégeit, mivel túl nagy a kihasználatlan kapacitás az öreg kontinensen, ami az előrejelzések szerint csak emelkedni fog. Az LMC Automative elemzése szerint 2013-ra 11,8 millió járműre növekszik a többletkapacitás. Arthur Maher az LMC elemzője szerint ez a többletkapacitás óriási csapás az autóiparra nézve. Hozzátette: bár jöhet újabb fellendülés, a válság előtti időkben mért számokat már nem fogjuk elérni.

Volkswagen

A VW október 24-én közli a harmadik negyedéves eredményét. A Bloomberg prognózisa szerint a cég üzemi eredménye 2,3 milliárd euró lehet, ami 21 százalékos csökkenést jelent előző év azonos időszakához képest. Ha az elemzők által készítetett jóslat beigazolódik, akkor ez a legjelentősebb visszaesés lesz a vállalat profitjában a 2009-es világválság óta, amikor 80 százalékos volt ugyanezen tétel visszaesése.

Szeptemberben a Volkswagen 100 ezer járművel csökkentette az értékesítési várakozásait 2012-re, ami az éves értékesítési volumennek az egy százaléka. A Bloomberg információi szerint a problémákat az is jelzi, hogy alacsonyabb termeléssel számolnak a cégnél, a VW egyik beszállítója például 10 százalékkal kevesebb alkatrészt fog beszállítani a német autógyárnak.

BMW

A bajor autógyár a második negyedévben 2009 után először könyvelt el visszaesést a nyereségében. A harmadik negyedéves eredményét november hatodikán közli a cég, amire az elemzők 2,3 százalékos emelkedésre számítanak a működési bevételek terén.

Daimler-Mercedes

A Daimler a Mercedes S-osztály keresletének visszaesése miatt megszünteti annak gyártását a németországi Sindelfingenben található gyárában. Emellett egymilliárd eurós költségcsökkentési programot indít a német cég, amit feltehetőleg október 25-én jelent be a harmadik negyedéves eredményeinek publikálása után.

A Bloomberg által megkérdezett elemzők szerint a  Daimler üzemi eredménye az előrejelzések szerint 13 százalékkal, 1,83 milliárd euróra csökken ebben a negyedévben.

Fiat

Nem kizárólag a német óriásoknál vannak problémák, a legnagyobb olasz autógyár vezetőinek is főhet a feje az európai vásárlók miatt. A Fiat harmadik negyedéves jelentése október 30-ra várható. Európában ez a cég csökkentette eddig legnagyobb mértékben a termelési kapacitását. A konszolidációs folyamatoknak és a Chrysler brazíliai növekedésének hála az elemzők azt várják, hogy a Fiat nyeresége 12 százalékkal 952 millió euróra növekedik a harmadik negyedévben.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!