Mindig rendeljünk el 'hullaboncolást': elemezzük ki a kollégákkal együtt, hogy mi volt az oka, akár elvesztettünk, akár megnyertünk egy projektet. A megnyert ajánlatok elemzése segít egyértelművé tenni az ügyfél elvárásait és hatékonyabbá tenni a jövőbeli ajánlatokat. A vesztes ajánlatok analízise rávilágít a hibákra. Az elemzéshez konkrét kérdéseket használjunk, pl. "milyen feltételeket kellett volna megváltoztatni, hogy nyerjünk" ahelyett, hogy "jaj, miért veszítettünk már megint?"
Hosszú távon jelentősen sikeresebbek leszünk, ha egy procedúrát alakítunk ki ajánlataink elkészítésére. Bár mindig vitás kérdés, hogy az ajánlatokat az értékesítési osztály készítse-e el, vagy sem, a következő aranyszabályokat érdemes figyelembe venni: a befektetett idő és pénz 60 százalékát az ajánlat megírására és beadására, 20 százalékát egy ajánlati könyvtár fejlesztésére, 10 százalékot a beadott ajánlatok követésére, és 10 százalékot a döntések utáni elemzésre érdemes szánni.
Wolf Gábor - Nick Wreden cikke nyomán.
Nick Wreden, a FusionBranding: Hogyan acélozd meg márkádat írója. (www.fusionbrand.com)
Forrás: Marketing MagazinIngyenes marketing tippek és tanulmányok kis- és középvállalatoknak (www.MarketingCommando.hu)
Hogyan írjunk ütős ajánlatot?
A legfontosabb szempontok, melyeket figyelembe kell vennünk, hogy írásos ajánlataink megrendeléssel végződjenek.