2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A növekvő utasszám ellenére is csökken a fapados légitársaságok száma, a verseny és a koncentrálódás az olcsó társaságokat sem kíméli: tavaly Európában felvásárlás, vagy csőd miatt egy tucat társaság tűnt el.

A müncheni Monitor Group tanácsadó cég - amely évente vizsgálja az európai repülési ipart - tanulmányában olyan megszünt cégeket említ, mint a brit Duo és a Now, az olasz Volare Web, vagy a német VBird. A jelentős fölös kapacitások miatt a jelenlegi több mint ötven alacsonyköltségű európai légitársaság hosszú távon négy-öt nagy társasággá koncentrálódik - vélik az ágazati szakértők.

A konszolidáció ellenére a Monitor további utasszám-emelkedéssel számol: jövőre a fapadosoknál 27 százalékos növekedést vár, míg a menetrend szerinti járatokat üzemeltető, hagyományos légitársaságoknál, illetve a regionális társaságoknál csak 6 százalékos utasszám-növekedést valószínűsít.

Az európai repülési ipar egésze - annak dacára, hogy tavaly 11 százalékos utasszám-növekedést könyvelhetett el - továbbra is mélyen veszteséges. A fölös kapacitások és a fapados légitársaságok okozta árnyomás, más oldalról a magas kerozinárak felemésztették a társaságok tartalékait. A IATA ágazati szövetség 270 tagtársasága számára a tavalyi évről 4 milliárd dolláros összveszteséget vár - igaz, ebben nem csak az európai légitársaságok mínuszai szerepelnek. Ezzel a IATA-ba tömörült társaságok 2001 óta összesen 35 milliárd dolláros veszteséget termeltek.

A IATA vezérigazgatója, Giovanni Bisignani szerint az utazás még sohasem volt olyan olcsó, mint manapság: az elmúlt tíz évben a légitársaságok egy utasra jutó hozama 30 százalékkal esett. A nagyok Achilles-sarka továbbra is az Európán belüli forgalom, ahol a fapadosok konkurenciája óriási: sok Európán belüli repülési útvonalat már "átvettek" az olcsó légitársaságok. A séma általában az, hogy ahol egy fapados rendszeres összeköttetést épít ki, a hagyományos légitársaság két hónapon belül utasai felét elveszti, és a vonal működtetése számára veszteségessé válik.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!