2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Két sikertelen pályázat után ismét eladásra hirdetik a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai (BSZL) Rt. 99 százalékos részvénycsomagját. Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. új, nyilvános, egyfordulós tendert ír ki, melynek beadási határideje március 16-a.

A legutóbbi pályázatot február 9-én nyilvánította eredménytelennek a privatizációs szervezet. Akkor két befektető volt, a Rhenus AG and Co. KG és a Rhenus Kft. továbbá az Erdért Rt., az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Kft. konzorciuma. Az ÁPV Rt. igazgatóságának döntése szerint egyik benyújtott ajánlat sem felel meg a tender érvényességi kritériumainak. A testület mindenképpen szükségesnek tartja, hogy újabb előkészítés után, de szoros határidőn belül új pályázatot írjanak ki. "Meg kell vizsgálni a sikertelenség okait" - közölte akkor az mfor.hu-val Oravecz Péter, az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója.

Első alkalommal a beérkezett pályázatok nem érték el a privatizációs szervezet által elvárt szakmai színvonalat, így a három jelentkező ellenére is eredménytelennek kellett nyilvánítani a tendert. A második körben pedig az jelentett problémát, hogy az ÁPV Rt. előzetes befektetői tájékoztatása, piacfelmérése ellenére végül is csak két pályázó nyújtott be ajánlatot. Pedig a hirdetési szakaszban számos, igen nagy nevű szakmai cég is jelentkezett. "Az érdeklődés elmaradt a várttól, nem beszélhettünk igazán nagy versenyről" - mondta el lapunknak korábban Oravecz Péter.

A korábbiakhoz hasonlóan a mostani tenderen is az ÁPV Rt. a Budapest Szabadkikötő Logisztikai (BSZL) Rt. 3514 darab, egyenként 100 ezer forint névértékű, 99 százalékos tulajdoni hányadát megtestesítő részvény megvásárlására írták ki. A privatizáció céljaként az árbevétel maximalizálását, a tevékenység fenntartását és a fejlesztési források biztosítását jelölte meg. A pályázati dokumentáció vételára egymillió ötszázezer forint.

A BSZL. Rt az ÁPV Rt. 100 százalékos tulajdonában lévő MAHART-Szabadkikötő (MSZ) Rt. szétválásával jött létre 2005-ben. Alaptőkéje 355 millió forint, és a cég rendelkezik a Csepeli Szabadkikötő üzemeltetésének 75 évre szóló jogával, valamint az MSZ tartósan állami tulajdonban maradt vagyonának 75 évre szóló haszonélvezeti jogával. A vagyon a földterületeket, az ezeken álló építményeket és az infrastruktúrát jelenti.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!