3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GfK Piackutató Intézet legfrissebb felmérése megerősíti azt a vélemény, miszerint Magyarország lemaradóban van az internetben és az e-businessben.

Magyarország jelentősen el van maradva az e-business területén nem csak az Egyesült Államoktól, de az Európai Uniós országoktól is. A GfK Piackutató Intézet legfrissebb felmérése megerősíti ezt a kijelentést, hiszen a most publikált kutatásuk szerint magyarországi felnőtt lakosság mindössze 15 százaléka használ internetet, s közülük is csupán 8 százalék vásárolt valamit az elmúlt fél évben a világhálón keresztül.

A GfK májusban 14 országban vizsgálta a 14-69 éves lakosság internet-használati, illetve on-line vásárlási szokásait. A felmérés eredménye szerint Magyarországon az on-line vásárlások felének értéke 12.500 és 49.000 forint közé esik, egyharmada pedig alacsonyabb ennél. Lengyelországban 18, Csehországban 28, Nyugat-Európában pedig 47 százalék az internetet használók lakossághoz viszonyított aránya, a forgalmat tekintve a lengyelek a magyaroknál kevesebbet, a csehek több pénzt költenek el a világhálón - áll a kutatásról szóló összefoglalóban. Magyarországon a válaszadók 61 százaléka a leggyakrabban CD-t vesz számítógépen keresztül, utána a szoftver- és az élelmiszervásárlások következnek 29-29 százalékkal, és a rendezvénybelépő-vásárlások 26 százalékkal.

Nemzetközi összehasonlításban a magyar internetes vásárlók arányaiban több CD-t, belépőjegyet és élelmiszert szereznek be a világhálóról, mint azt a csehek, lengyelek, dánok, spanyolok, vagy angolok teszik, ám külföldön a hazainál jóval elterjedtebbek az on-line könyvvásárlások, továbbá a banki és utazási szolgáltatások ilyen módon való igénybevétele. A vizsgált országokban az on-line vásárlások legfőbb oka a nyitvatartási időtől való függetlenség, valamint az, hogy a világon bárhonnan be lehet szerezni a kiválasztott árut, általában olcsóbban, mint a hagyományos boltokban.

Az on-line kereskedelem hátráltató tényezői közül a magyar "szörfözők" a drága internet-használatot, a kereskedők iránti bizalmatlanságot emelték ki. A válaszadók emellett aggódnak hitelkártya és bankszámla adataik biztonsága miatt. Ennek ellenére az internetes vásárlásokkal kapcsolatos esetleges rossz tapasztalatok nem jellemzők sem Magyarországon, sem másutt - derül ki a felmérésből. A GfK szerint a vizsgálat összességében azt bizonyítja, hogy a hagyományos kereskedelmi formák várhatóan még jó ideig megőrzik piaci pozícióikat, amelyeket az elektronikus kereskedelem belátható időn belül aligha lesz képes megrendíteni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!