2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

30 évig nem akadt vetélytársa a Boeing 416 személyes 747-esének a szuper jumbo osztályban, de az A380 megjelenésével egyeduralma a végéhez közelít. A közepes méretű utasszállítók kategóriájában azonban a Boeing ismét támad

A világ legnagyobb kereskedelmi gépének első útjára szerdán került sor. A legalább 555, maximálisan 840 utas szállítására alkalmas jármű jóval halkabb és üzemanyag felhasználása is hatékonyabb elődeinél, amit elsőként a Singapore Airlines fog megtapasztalni a jövő évi üzembeállítással.

[ajanlo=101][igazitas=left/]
Az Air France elnöke szerint az üzemeltetési költségekben rejlik az A380-as legnagyobb előnye. Számításai szerint 15-20 százalékkal kevesebbe kerül az új Airbus működtetése, mint amerikai vetélytársáé. Az érvek úgy tűnik, hogy máris számos társaságot meggyőztek, hiszen 154 utasszállítóra aláírt szerződéssel büszkélkedhet az európai repülőgépgyártó. A 747-esekből a tavalyi év során ezzel szemben mindössze 10 darabot sikerült értékesíteni, írta a francia AFP.

A Boeing azonban nem adja fel egykönnyen a harcot. Az amerikai vállalat szkeptikus a monumentális méretű gép kereskedelmi sikereivel szemben, s a közepes utasszállítók kategóriájában próbál versenyre kelni. Egy évvel ezelőtt kezdett a 787 Dreamliner fejlesztésébe, mely az Airbusnak sikert hozó A330-as méreteivel vetekszik és 223-296 utas szállítására lesz alkalmas. A könnyű testű gép üzemanyag felhasználása 20 százalékkal alacsonyabb, mint hasonló társaié. Komolyabb üzlet ez idáig az Air Canada-val és az Air India-val köttetett, s másik 19 társaság is jelezte érdeklődését.

A saját repülőjének bemutatásával elfoglalt Airbus megdöbbenéssel fogadta a hírt. A vállalat elnöke leszögezte, hogy kiélezett a küzdelem a közepes méretű gépek kategóriájában, s az igazi harc csak most kezdődik.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!