A világ legnagyobb kereskedelmi gépének első útjára szerdán került sor. A legalább 555, maximálisan 840 utas szállítására alkalmas jármű jóval halkabb és üzemanyag felhasználása is hatékonyabb elődeinél, amit elsőként a Singapore Airlines fog megtapasztalni a jövő évi üzembeállítással.
[ajanlo=101][igazitas=left/]
Az Air France elnöke szerint az üzemeltetési költségekben rejlik az A380-as legnagyobb előnye. Számításai szerint 15-20 százalékkal kevesebbe kerül az új Airbus működtetése, mint amerikai vetélytársáé. Az érvek úgy tűnik, hogy máris számos társaságot meggyőztek, hiszen 154 utasszállítóra aláírt szerződéssel büszkélkedhet az európai repülőgépgyártó. A 747-esekből a tavalyi év során ezzel szemben mindössze 10 darabot sikerült értékesíteni, írta a francia AFP.
A Boeing azonban nem adja fel egykönnyen a harcot. Az amerikai vállalat szkeptikus a monumentális méretű gép kereskedelmi sikereivel szemben, s a közepes utasszállítók kategóriájában próbál versenyre kelni. Egy évvel ezelőtt kezdett a 787 Dreamliner fejlesztésébe, mely az Airbusnak sikert hozó A330-as méreteivel vetekszik és 223-296 utas szállítására lesz alkalmas. A könnyű testű gép üzemanyag felhasználása 20 százalékkal alacsonyabb, mint hasonló társaié. Komolyabb üzlet ez idáig az Air Canada-val és az Air India-val köttetett, s másik 19 társaság is jelezte érdeklődését.
A saját repülőjének bemutatásával elfoglalt Airbus megdöbbenéssel fogadta a hírt. A vállalat elnöke leszögezte, hogy kiélezett a küzdelem a közepes méretű gépek kategóriájában, s az igazi harc csak most kezdődik.
Menedzsment Fórum
Kiélezett küzdelem várható az Airbus és a Boeing között
30 évig nem akadt vetélytársa a Boeing 416 személyes 747-esének a szuper jumbo osztályban, de az A380 megjelenésével egyeduralma a végéhez közelít. A közepes méretű utasszállítók kategóriájában azonban a Boeing ismét támad