Ralf Speth a Hszinhua hírügynökségnek azt mondta, a vállalat növelni kívánja beruházásait Kínában és bővíti értékesítési hálózatát. Megjegyezte, fejlesztéseiben is arra törekszik, hogy minél jobban kiszolgálja a kínai fogyasztói igényeket.
Speth beszámolt arról, hogy a Chery kínai autógyárral közös összeszerelő üzeme már túl van az előzetes környezetvédelmi hatósági engedélyeztetésen, építkezései jól haladnak. Hozzátette: a vegyesvállalat ugyancsak magas minőségi színvonalú, luxuskategóriás modelleket fog gyártani.
Az 1999 óta autókat gyártó Chery elsősorban viszonylag olcsó szedánjairól ismer Kínában. A JLR-rel márciusban kötött megállapodása értelmében 17,5 milliárd dolláros beruházás keretében építik meg közös üzemüket, amelyben Jaguárokat, Land Rovereket és motorokat fognak gyártani. A komplexumban egy kutató-fejlesztő központ is helyet kap. Az első kínai gyártású autók a tervek szerint 2014-ben gördülnek le a szalagról.
Speth, aki a cég vezetőivel egyhetes tanulmányúton tartózkodik Kínában, számításairól derűlátóan nyilatkozott, s úgy vélte, a kelet-ázsiai ország idővel a cég legnagyobb piacává növi ki magát.
A JLR adatai szerint 2012 első felében a cég több mint 37 ezer autót adott el Kínában, ez a duplája a múlt évinek. A 2011. pénzügyi évben a vállalat adózás előtti nyeresége a kínai eladásoknak köszönhetően ugyancsak rekordot döntött, 34 százalékos éves növekedéssel 2,36 milliárd dollárt értek el.
A Ford 2008-ban 2,3 milliárd dollárért adta el a JLR-t az indiai Tata Motorsnak, amely az orosz és a kínai piacra összpontosítva fejleszt.
MTI