2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Kína rövid időn belül lehagyja Észak-Amerikát és Nagy-Britannia mögött a Jaguar Land Rover (JLR) luxusautógyár második legnagyobb piaca lesz - jósolta pénteken Sanghajban a cég vezérigazgatója.

Ralf Speth a Hszinhua hírügynökségnek azt mondta, a vállalat növelni kívánja beruházásait Kínában és bővíti értékesítési hálózatát. Megjegyezte, fejlesztéseiben is arra törekszik, hogy minél jobban kiszolgálja a kínai fogyasztói igényeket.

Speth beszámolt arról, hogy a Chery kínai autógyárral közös összeszerelő üzeme már túl van az előzetes környezetvédelmi hatósági engedélyeztetésen, építkezései jól haladnak. Hozzátette: a vegyesvállalat ugyancsak magas minőségi színvonalú, luxuskategóriás modelleket fog gyártani.

Az 1999 óta autókat gyártó Chery elsősorban viszonylag olcsó szedánjairól ismer Kínában. A JLR-rel márciusban kötött megállapodása értelmében 17,5 milliárd dolláros beruházás keretében építik meg közös üzemüket, amelyben Jaguárokat, Land Rovereket és motorokat fognak gyártani. A komplexumban egy kutató-fejlesztő központ is helyet kap. Az első kínai gyártású autók a tervek szerint 2014-ben gördülnek le a szalagról.

Speth, aki a cég vezetőivel egyhetes tanulmányúton tartózkodik Kínában, számításairól derűlátóan nyilatkozott, s úgy vélte, a kelet-ázsiai ország idővel a cég legnagyobb piacává növi ki magát.

A JLR adatai szerint 2012 első felében a cég  több mint 37 ezer autót adott el Kínában, ez a duplája a múlt évinek. A 2011. pénzügyi évben a vállalat adózás előtti nyeresége a kínai eladásoknak köszönhetően ugyancsak rekordot döntött, 34 százalékos éves növekedéssel 2,36 milliárd dollárt értek el.

A Ford 2008-ban 2,3 milliárd dollárért adta el a JLR-t az indiai Tata Motorsnak, amely az orosz és a kínai piacra összpontosítva fejleszt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!