2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több hazai autópályán lesz korszerűbb a kerítés, a beton terelőfal és a középső elválasztó.

Magyar Közút Nonprofit Zrt. közel 8 milliárd forintból korszerűsíti a beton terelőfalat, a korlátot és a „fizikai elválasztót” három hazai autópályán. A tenderen több cég győzedelmeskedett, a legnagyobb szerződést pedig az „új-Közgépnek” is nevezett Duna Aszfalt, illetve konzorciumi partnere, a Ferrobeton nyerte - derül ki a szerdai Közbeszerzési Értesítőből.

A két cég feladata az M3-as autópálya 25 kilométeres szakaszára vonatkozik. A szerződést eredetileg 4,45 milliárdosra becsülték, a végleges összeg azonban 5,4 milliárd forint lett. A Duna Aszfalt igen jó évet zárt tavaly: bevétele 54-ről 86 milliárdra ugrott, adózott eredménye pedig 3,8-ról 7,3 milliárdra emelkedett. A tulajdonosok a korábbi 1,8 milliárd után tavaly 5,6 milliárdot vettek ki osztalék formájában.

Visszatérve a tenderre. Hasonló munkát kell elvégeznie a Colas Hungáriának az M5-ös sztrádán, de ott csak 4,4 kilométeres szakaszról van szó. Ennek megfelelően az összeg is jóval „szerényebb” 1,1 milliárd forint, amely ugyancsak meghaladja az eredetileg becsült 890 milliót.

A harmadik szerződés az EuroAszfalté lett 1,47 milliárdért (1,45 milliárd volt a becsült). Ezért az M7-esen dolgoznak 6 km-en.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!