Az első és a második negyedévben is 170 fő feletti csökkenés volt a BKV dolgozói létszámában, a trend a harmadik negyedévben is folytatódott. Igaz, az üteme lassabb lett, hiszen 82 emberrel csökkent a közlekedési vállalatnál dolgozók száma. Így egyébként az idei első kilenc hónapban már 428 emberrel csökkent a BKV létszáma, ami azt jelenti, hogy nagyjából 4 százalékkal lett kisebb a humán gárda.
Így koccant hétfőn két metrókocsi
Az idei évben egyébként a vállalat korábbi közlése szerint a buszos üzletág csökkenő teljesítménye indokolta a létszámcsökkenést. A cég sajtóosztálya korábban úgy nyilatkozott, hogy a dolgozói létszám csökkenése főleg az Autóbusz- és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság területét érintette, melynek hátterében elsősorban az új autóbusz-üzemeltetési modell miatti teljesítménycsökkentés áll.
A most lezárult időszakban ugyanakkor már könnyen lehet, hogy nem elsősorban a létszámleépítés, hanem a járművezetők elvándorlása miatt csökkent a létszám. Erre utalhat, hogy a közlekedési dolgozók nagyobb arányú béremelést követelnek a következő két évre. A Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) hétfőn kiadott közleménye szerint a munkaerő elvándorlás, illetve a buszvezető hiány megoldása érdekében jövőre 25, 2018-ban pedig újabb 20 százalékos, összesen 45 százalékos béremelésre van szükség a teljes munkavállalói körben.
Az igény elsőre talán sokkoló, de figyelembe véve a mostani kereseteket, továbbá a minimálbér- és a szakmunkás bérminimum-emelésének a mértékét, már nem is tűnik nagyon elrugaszkodottnak.
Ilyen BKV buszok szelik a várost
A közlekedési társaság holnapján szereplő adatok szerint ugyanis a harmadik negyedévben a dolgozókra 9,6 milliárd forintot költöttek bérként, ami 560 millióval marad el a második negyedévitől. Ezek alapján az egy dolgozóra jutó havi bértömeg (bruttó bér) 307 ezer forint. Mindez azt jelenti, hogy egy járművezetőnek ennél vélhetőleg kisebb a bruttó bére, mivel a teljes bértömegben a menedzsment is benne van.