3p

Hogyan lehetnek ekkora eltérések a közvélemény-kutatások között?
Magyar Péter miatt ekkora a bizonytalanság?
Milyen módszerrel készülnek a felmérések?

Online Klasszis Klub találkozó élőben Hann Endrével!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Medián ügyvezető igazgatójától!

2024. június 5. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az utóbbi hónapokban egyre nagyobb részarányt értek el a televíziós előfizetéseken belül a digitális szolgáltatások – hangzott el a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szerdai sajtótájékoztatóján. A szakemberek szerint ez a tendencia folytatódhat a jövőben is. Az NHH első alkalommal készítette el televíziós gyorsjelentését, melyet szerdán sajtótájékoztatón mutattak be. A piacvezető tévészolgáltató továbbra is a UPC, de a Digi egyre jobban megközelíti.

Június végén 42,4 százalék volt a digitális szolgáltatások részaránya a teljes televíziós piacon belül, ez az elmúlt hónapokban fokozatosan nőtt, áprilisban még 40,8 százalék volt. „Ez a tendencia várhatóan folytatódni fog a következő időszakban is, a szolgáltatók marketingje is ebbe az irányba hat” – mondta el az eseményen Ferenczhalmy Bálint, az NHH piackutatási és monitoring osztályának vezetője.

Mindez azt jelenti, hogy június végén már 1,037 millióan tévéztek digitálisan, áprilisban ez a szám még csak 988 ezer volt. Ezzel szemben az analóg tévéelőfizetések száma kismértékben csökkent, három hónap alatt mintegy 23 ezerrel.

A hatóság jelentése a piac 80-85 százalékát fedi le, így az összes előfizetés számára csak következtetni tudnak, a becslések szerint 2,937 millió előfizetés van ma Magyarországon.

Még mindig vezet a UPC, de jön a Digi

A piaci szereplőket vizsgálva az derül ki, hogy öszesítésben még mindig vezet a UPC 33,4 százalékos részarányával, de az utóbbi időben a Digi már egyre jobban megközelítette, június végén 24,1 százalékot ért el – emelte ki Ferenczhalmy Bálint.

A vezetékes szegmensben nagyobb a UPC előnye, ott a Digi mindössze 10 százalékos részarányt ért el és még a T-Home is megelőzte 20 százalékával. A vezeték nélküli szolgáltatások terén viszont több mint 50 százalékos a Digi részaránya.

„Arra lehet számítani, hogy tovább csökken majd a különbség a UPC és a Digi között, de azt nem gondolom, hogy utol is érné” – mondta el az mfor.hu kérdésére Ferenczhalmy Bálint. Szerinte a Digi új sportcsatornája nem fogja jelentősen befolyásolni a piaci súlyokat. „Bár népszerű a foci, de ez a lépés vélhetően nem fog jelentős mozgást hozni a piacon” – vélekedik az NHH szakembere.

Továbbra is csökken a vezetékes telefon részaránya

Szerdán a tévés jelentéssel egyidőben közölte az NHH a júniusi vezetékes gyorsjelentését, melybe hét új szolgáltatót is bevontak az eddigiek mellé. Ha nem vesszük figyelembe ezeket az új szolgáltatókat, akkor megfigyelhető, hogy tovább csökkent a vezetékes telefonok száma, száz embere 30,69 darab jutott.

A kezdeményezett hívások időtartama, illetve az egy telefonra jutó hívások időtartama viszont kismértékben emelkedett májushoz képest. Az átlagos hívások időtartama a májusi 3,13 percről júniusban 3,11 percre csökkent.

Az új szolgáltatók belépése elsősorban a szélessávú internet-előfizetések terén figyelhető meg, abban a szegmensben 132 ezerrel emelkedett az előfizetések száma elsősorban a hét új szereplőnek köszönhetően.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!