Június végén 42,4 százalék volt a digitális szolgáltatások részaránya a teljes televíziós piacon belül, ez az elmúlt hónapokban fokozatosan nőtt, áprilisban még 40,8 százalék volt. „Ez a tendencia várhatóan folytatódni fog a következő időszakban is, a szolgáltatók marketingje is ebbe az irányba hat” – mondta el az eseményen Ferenczhalmy Bálint, az NHH piackutatási és monitoring osztályának vezetője.
Mindez azt jelenti, hogy június végén már 1,037 millióan tévéztek digitálisan, áprilisban ez a szám még csak 988 ezer volt. Ezzel szemben az analóg tévéelőfizetések száma kismértékben csökkent, három hónap alatt mintegy 23 ezerrel.
A hatóság jelentése a piac 80-85 százalékát fedi le, így az összes előfizetés számára csak következtetni tudnak, a becslések szerint 2,937 millió előfizetés van ma Magyarországon.
Még mindig vezet a UPC, de jön a Digi
A piaci szereplőket vizsgálva az derül ki, hogy öszesítésben még mindig vezet a UPC 33,4 százalékos részarányával, de az utóbbi időben a Digi már egyre jobban megközelítette, június végén 24,1 százalékot ért el – emelte ki Ferenczhalmy Bálint.
A vezetékes szegmensben nagyobb a UPC előnye, ott a Digi mindössze 10 százalékos részarányt ért el és még a T-Home is megelőzte 20 százalékával. A vezeték nélküli szolgáltatások terén viszont több mint 50 százalékos a Digi részaránya.
„Arra lehet számítani, hogy tovább csökken majd a különbség a UPC és a Digi között, de azt nem gondolom, hogy utol is érné” – mondta el az mfor.hu kérdésére Ferenczhalmy Bálint. Szerinte a Digi új sportcsatornája nem fogja jelentősen befolyásolni a piaci súlyokat. „Bár népszerű a foci, de ez a lépés vélhetően nem fog jelentős mozgást hozni a piacon” – vélekedik az NHH szakembere.
Továbbra is csökken a vezetékes telefon részaránya
Szerdán a tévés jelentéssel egyidőben közölte az NHH a júniusi vezetékes gyorsjelentését, melybe hét új szolgáltatót is bevontak az eddigiek mellé. Ha nem vesszük figyelembe ezeket az új szolgáltatókat, akkor megfigyelhető, hogy tovább csökkent a vezetékes telefonok száma, száz embere 30,69 darab jutott.
A kezdeményezett hívások időtartama, illetve az egy telefonra jutó hívások időtartama viszont kismértékben emelkedett májushoz képest. Az átlagos hívások időtartama a májusi 3,13 percről júniusban 3,11 percre csökkent.
Az új szolgáltatók belépése elsősorban a szélessávú internet-előfizetések terén figyelhető meg, abban a szegmensben 132 ezerrel emelkedett az előfizetések száma elsősorban a hét új szereplőnek köszönhetően.
Menedzsment Fórum