A CIMC 55 millió eurót fizet az ezer embert foglalkoztató német társaságért - közölte pénteken a vállalat csődgondnoka. A Ziegler megszerzéséért 25 jelentkező versenyzett, közülük került ki a CIMC, a világ legnagyobb konténergyártó vállalata, amely egyebek között haszongépjárműveket is gyárt.
A Ziegler azután kényszerült csődgondnokságba, hogy 2011-ben elmarasztalták egy kartellezési ügyben. A német és az osztrák versenyhatóság négy tűzoltóautó-gyártó - a Ziegler mellett a Rosenbauer, az Iveco és a Schlingmann - ellen indított eljárást tiltott áregyeztetés miatt, és milliós nagyságrendű büntetést szabott ki rájuk. A kartellezési ügy lefelé tartó spirálba lökte a céget, a botrány elriasztotta a vevőket - jellemzően önkormányzatokat -, így visszaesett a rendelésállomány, majd még tovább zuhant, amikor fizetésképtelenné vált a társaság.
A Ziegler tűzoltó-berendezéseket gyárt és tűzoltóautó- felépítményeket készít egyebek mellett Man és Mercedes alvázakra. A vállalatot 1891-ben alapították.
Kínai cégek az utóbbi időben egymás után szereznek meghatározó részesedést nagy múltú német vállalatokban, amelyek a legjobbak közé tartoznak a saját piacukon. A Lenovo például 2012-ben csaknem 80 százalékos tulajdonrészt szerzett a Medionban, amely Európa legnagyobb független számítógépgyártója volt. Kínai tulajdonba került egyebek mellett a betonadalék-szereket és betonszivattyúkat gyártó Putzmeister is, és kínai tőkések szálltak be az évente csaknem 5 milliárd eurós forgalmat lebonyolító Kion-csoportba, amely villástargoncákat és egyéb raktározási és anyagmozgatási berendezéseket gyárt.
A kínai tőkebefektetők - többnyire állami vállalatok - nemcsak német cégek iránt érdeklődnek, hanem szerte Európában keresik a felvásárlási célpontokat. A Der Spiegel hírmagazin korábban egy hongkongi befektetési tanácsadó cég kimutatására hivatkozva azt írta, hogy tavaly több mint 12 milliárd dollár értékben vásároltak fel kínai cégek európai vállalatokat, ami 20 százalékos növekedést jelent éves szinten.
MTI