2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legnagyobb európai autógyár, a Volkswagen vezetői igen komoly ultimátumot intéztek a németországi dolgozókhoz. Amennyiben nem sikerül megállapodni a szakszervezetekkel a bérek befagyasztásáról, úgy a vállalat egyes egységek külföldre telepítésével fogja költségeit csökkenteni.

Mint arról a Menedzsment Fórum is beszámolt a Volkswagen az elkövetkező 6 évben 2 milliárd euróval kívánják csökkenteni a személyi költségeket, és a bérszerződéseket is újra kívánja tárgyalni. A tervek szerint a konszern németországi egységeiben dolgozó 103 ezer alkalmazott bérét két évre befagyasztanák. A vezetés szerint ez az ára a németországi munkahelyek megtartásának.

A menedzsment ultimátumára válaszolva az IG Metall szakszervezet vezetői úgy reagáltak, hogy bár ez igen komoly fenyegetés, de mégsem fognak meghátrálni. Az elemzők szerint a VW-nél zajló alkufolyamat igencsak hasonlít a közelmúltban a Siemensnél lezajlott eseményekhez. Az elektronikai óriásnál is addig tartott ki a szakszervezet, míg az áttelepítendő egységet és a célországot - mobilkészülékek összeszerelő üzemet helyeztek volna Magyarországra - meg nem nevezték. Ezután az érdekképviselet beleegyezett a Siemensnél a rosszabb feltételekbe, és a hosszabb munkaidőbe.

Az IG Metall a 103 ezer németországi munkavállaló számára jövőre 4 százalékos fizetésemelést és 10 éves foglalkoztatási garanciát szeretne elérni. Ez azonban a VW elnöke Bernd Pischetsrieder szerint képtelenség, mint azt a Berliner Zeitungnak elmondta a magas költségek veszélyeztetik a vállalat versenyképességét, a munkahelyeket csak alacsonyabb költségek esetén lehet szavatolni.

Az elemzők szerint bár egy autógyár külföldre telepítése nem megy egyik napról a másikra, a jelenlegi helyzetben mégis a menedzsment van alkupozícióban, mivel több telephelyén is jelentős kapacitástöbblet áll rendelkezésre. Ráadásul ezek közül a szlovák, a cseh és a lengyel is földrajzilag igen közel van a német központhoz, hogy ha a bérhelyzet nem oldódik meg, akkor potenciális alternatívát jelenthetnek a VW számára.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
A saját fizetését is befagyasztaná a VW menedzsmentje
30 ezer munkahely vált kérdésessé a Volkswagennél

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!